پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی

    کد خبر :395490

آمریکا دو بمب افکن معروف بی ۵۲ را بر فراز منطقه مورد مناقشه با چین به پرواز درآورد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، در حالی که قرار است بزودی وزرای دفاع آمریکا و چین در حاشیه نشست «امنیت منطقه‌ای سنگاپور» با هم دیدار و گفتگو کنند، خبرگزاری‌ها از پرواز دو بمب افکن غول پیکر «بی-۵۲» بر فراز دریای چین جنوبی و منطقه مورد مناقشه چین خبر داده‌اند.

«نیروهای هوایی اقیانوس آرام» (Pacific Air Forces – PACAF) که از زیرمجموعه‌ فرماندهی‌های عمدهٔ نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود با تائید پرواز این بمب افکن‌ها اعلام کرده که این عملیات در ادامه برنامه‌های تمرینی نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوام صورت می‌گیرد.

به گفته این فرماندهی تمرینات این بخش از نیروی هوایی آمریکا بطور معمول در مجاورت دریای چین جنوبی انجام می‌شود و بطور کامل منطبق با حقوق بین‌الملل در مورد آزادی رفت و آمد در آب‌های بین‌المللی است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش فوری به پرواز این بمب افکن‌ها اعلام کرده که چین دریای مجاور خود و جزایر مستقر در آن را بخشی از حاکمیت خود می‌داند و اجازه ماجراجویی در قلمرو خود را نخواهد داد.

کمتر از یک ماه پیش نیز جلسه وزرای دفاع آمریکا و چین بر سر مناقشه حضور ناو آمریکایی در دریای چین لغو شد و حال پرواز این بمب افکن‌ها به گسترش تنش‌های بیشتر در روابط دو کشور منجر می‌شود.

در حالی که آمریکا دریای چین جنوبی را به عنوان دریای آزاد معرفی کرده که در آن به عنوان آب‌های بین‌المللی حق کشتیرانی خواهد داشت، اما چین دریای چین جنوبی و جزایر مستقر در آن را بخش جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید