فواید اجرای “پرستاری در منزل” که دولت تصویب کرد

    کد خبر :39544

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با ابراز “متأسفانه مردم و بیماران کشور ۱۸ سال از زمانی که آیین‌نامه «پرستاری در منزل» را تهیه کردیم، به‌دلیل مخالفت‌هایی بی‌بهره مانده بودند”، به فواید اجرای «پرستاری در منزل» که دولت آن را تصویب کرد، پرداخت.

هیئت وزیران در جلسه یکشنبه 28 خرداد با تصویب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 تعرفه خدمات پرستاری در منزل را نیز تعیین کرد.

حال در این رابطه محمد شریفی مقدم ــ قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور با تشریح تلاش‌های شخص خود طی 18 سال گذشته برای تصویب خدمات پرستاری در منزل به تسنیم اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری، طرح جامعی برای خدمات پرستاری در منزل داشت، ولی در نهایت طرح وزارت بهداشت مورد تصویب قرار گرفت که با وجود این، ما نیز برای این گام مهم خوشحال هستیم، زیرا فواید آن برای نظام سلامت، مردم و در نهایت پرستاران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خدمات پرستاری در منزل، 60 سال قبل در آمریکا و اروپا وجود داشته و تحولی عظیم برای نظام سلامت این کشورها به‌همراه داشته است، عنوان کرد: متأسفانه مردم و بیماران کشورمان 18 سال از زمانی که آیین‌نامه پرستاری در منزل را تهیه کردیم، به‌دلیل مخالفت‌های متعدد بی‌بهره مانده بودند، ولی خوشبختانه پس از دو دهه با تصویب خدمات تعرفه پرستاری در منزل، امیدواریم نویدی برای تصویب تعرفه‌های پرستاری نیز باشد.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور در تشریح مزایای خدمات پرستاری در منزل، بیان داشت: مهمترین موضوع کاهش هزینه‌های نظام سلامت و بیمه‌ها است، زیرا هزینه یک ماه بستری بیمار مبتلا به سکته مغزی برای تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان، بین 80 تا 100 میلیون تومان است، در حالی که این هزینه‌ها در منزل به 30 درصد کاهش می‌یابد، ضمن اینکه کیفیت خدمات پرستاری در منزل به‌مراتب بهتر از بیمارستان خواهد بود.

شریفی مقدم به فواید مهم خدمات پرستاری در منزل گریزی زد و خاطرنشان کرد: این خدمات در منزل باعث کاهش عفونت‌های بیمارستانی و از همه مهمتر کمتر شدن مرگ‌ومیر بیماران خواهد شد، کما اینکه با توجه به روند سالمندتر شدن جامعه ایرانی، مسلماً مردم به خدمات پرستاری در منزل، نیاز مبرم و بیشتری خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید