رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا عنوان کرد

کشف و ضبط بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور

    کد خبر :395420

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با جدیت ادامه می‌یابد.

سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان، افزود: اشراف دقیق اطلاعاتی و تقویت یگان‌های مبارزه‌ای از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور است.

وی در جمع مدیران دادگستری، دادستان‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه این میزان پنج درصد بیشتر از پارسال است، تصریح کرد: در همین مدت مأموران نیروی انتظامی هرمزگان نیز ۳۸تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند که ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

سردار زاهدیان اظهار کرد: با افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در کشور، مقابله با قاچاقچیان و عوامل توزیع در دستور کار مسئولان دستگاه‌های مرتبط قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد مخدر در هرمزگان از دریا قاچاق می‌شود، اضافه کرد: توسعه و تجهیز یگان‌های دریابانی در این استان از اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور است.

در ادامه معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست گفت: در چهل سال گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اسداله هادی نژاد افزود: تاکنون تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی برای مقابله با سوداگران مرگ در کشور انجام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در دریا از ظرفیت‌های موجود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

همچنین معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: برای برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در کشور، استان‌ها بیشتر ارزیابی می‌شوند.

سعید عمرانی افزود: اتاق‌های فکر برای ارائه راهکارهای مناسب و مؤثر در مبارزه شکل‌گرفته است و با هماهنگی دستگاه‌های مقابله‌کننده برنامه‌های جدیدی اجرا می‌شود.

همچنین استاندار هرمزگان در پایان این نشست گفت: وجود مواد مخدر تهدیدی جدی برای اجتماع امروز و به‌ویژه خانواده‌ها به شمار می‌رود.

فریدون همتی افزود: مصرف مواد مخدر نباید به یک امر عادی بین مصرف‌کنندگان تبدیل شود و مسیر مقابله با آنان باید با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار کرد: هرمزگان ۲۴۰۰کیلومتر مرز خشکی، ساحلی و مرز جزایر دارد که از اهمیت ویژه‌ای نسبت به دیگر استان‌ها برای مقابله با سوداگران مرگ برخوردار است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد جاده‌های ساحلی در هرمزگان به تأمین امنیت سواحل کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال از مسئولان سه شهرستان استان که بیشترین فعالیت و اقدامات مقابله‌ای با سوداگران مرگ داشته‌اند قدردانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های مقابله‌کننده با مواد مخدر در کشور تا پایان امسال بررسی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید