فرد دیگری جای ترامپ می‌آمد، رفتارهای آمریکا فرق نمی‌کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷
    کد خبر :395338

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویارویی اخیر آمریکا با ایران اظهار داشت: نباید این طور فکر کرد اگر فرد دیگری جای ترامپ می آمد، رفتارهای آمریکا بسیار فرق می کرد.

به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در کنگره جمعیت رهپویان با اشاره به رویارویی آمریکا با ایران اظهار داشت: این رویارویی، اولین رویارویی نیست اما از ویژگی های خاصی برخوردار است. هدف از این رویارویی، آینده منطقه است.

وی افزود: اسم این رویارویی را می توان، «سرنوشت» هم گذاشت؛ برای همین، دارای اهمیت است و نتیجه آن برای ایران و آمریکا بسیار تعیین کننده خواهد بود.

رضایی ادامه داد: آمریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم در منطقه به جای انگلیسی ها میراث خوار استعمار شدند و به عنوان دفاع از منطقه در برابر کمونیزم، نفت و گاز این منطقه را بردند و در برابر آن، منطقه را به انبار تسلیحات خود تبدیل کردند.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، این بهشت را برای آمریکا بر هم زد، تصریح کرد: به همین دلیل رویارویی آمریکایی ها با انقلاب آغاز شد؛ امروز در یکی از مهم ترین رویارویی های انقلاب اسلامی با آمریکا قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در طول انقلاب، روز به روز ضعیف تر شد و بسیاری از مناطق را از دست داد، اظهار داشت: آمریکا، عربستان را در جنگ عراق علیه ایران، به میدان آورد اما عربستان نتوانست ماموریت آمریکا را پشت سر عراق پیدا کند. عربستان در لبنان هم توفیقی به دست نیاورد. بنابراین، عربستان هم از آرزوهای آمریکا خارج شد.

رضایی تصریح کرد: برای همین، آمریکا مجبور شد خودش مستقیما وارد جنگ شود. به عراق و افغانستان حمله کرد و می خواست به سوریه و ایران هم حمله کند، اما نتوانست. آمریکا در عراق و افغانستان به باتلاق خورد؛ تنها راه بازگشت آمریکا به اقتدار اولیه خود پس از جنگ جهانی دوم، حل کردن مساله ایران برای این کشور است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا در این جنگ شکست بخورد، به طور کامل از منطقه بیرون خواهد رفت اما اگر آمریکا پیروز شود، به تعبیر حضرت امام، ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد. مساله، مساله آینده است؛ جنگ اقتصادی هم که به راه انداخته اند، جنگ برای آینده منطقه است.

رضایی تاکید کرد: تیم اوباما تلاش کرد با کنترل مساله هسته ای، جلوی نفوذ را بگیرد؛ تیم جدید آمریکا اما این نظریه را رد کرد. نباید این طور فکر کرد اگر فرد دیگری جای ترامپ می آمد، رفتارهای آمریکا بسیار فرق می کرد.

وی اظهار داشت: برخی کارها محصول روحیات ترامپ است اما یک تفکر و دکترینی پشت سر او وجود دارد. اقتصاد نقطه آسیب ماست؛ آمریکا می خواهد زیر خم ما را از این نقطه بگیرد.

رضایی تاکید کرد: مساله فقط اقتصاد نیست. جنگ رسانه ای و جریان منافقین و داعش در خوزستان و بلوچستان را دیدید که یک برنامه ای ریخته شده که محوریت آن با اقتصاد است اما از ابزارهای دیگری برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید