جدیدترین اخبار
۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰ پزشکی و سلامت کد خبر :395029

با خوردن منیزیم این ۵بیماری را از خودتان دور کنید

کمبود منیزیم خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع دو، پوکی استخوان و … را در شما تشدید کند.

کمبود ماده معدنی منیزیم با علائمی نظیر ضعف عضلانی، اسپاسم عضلانی، گرفتگی عضلات، سوزن سوزن شدن، بی حسی، خستگی، تهوع، افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری، آکنه پوست و اگزما خود را نشان می دهد.

شما با دریافت میزان کافی منیزیم در روز می توانید خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را از خود دور کنید:

بیماری قلبی: این نکته ثابت شده که خطر ابتلا به حمله حقلبی در کسانی که سطوح منیزیم پایینی دارندف ۸ برابر بیشتر از سایرین است. خطر ابتلا به آترواسکلروز و آریتمی قلبی نیز با مصرف ناکافی منیزیم افزیاش می یابد. با این حال، افزایش مصرف منیزیم به طور قابل توجهی کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی را در پی دارد. حتی افزایش ۵۰ میلی گرمی مصرف منیزیم در روز کلسیفیکاسیون شریانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. منیزیم به حفظ ریتم عادی قلب کمک می کند.

سکته مغزی: طبق یک مطالعه در زنانی با حداقل میزان منیزیم پلاسماتیک، خطر سکته مغزی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ برخی مطالعات نشان می ‌دهند ارتباط معکوسی بین منیزیم پلاسماتیک و عوامل خطر سکته مغزی مانند فشارخون بالا و دیابت وجود دارد؛ طبق گفته محققان این مطالعه، زنان با سطح منیزیم پایین ‌تر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی حاد هستند.

دیابت نوع ۲: سطوح پایین منیزیم با رتینوپاتی دیابتی و کوری ارتباط دارد. این نکته ثابت شده است که مصرف کافی منیزیم، حتی برای کسانی که دیابت ندارند، تاثیر پیشگیرانه در برابر ابتلا به این بیماری دارد. منیزیم کافی، منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود، فشار خون را در محدوده سالم نگه می دارد و متابولیسم را بالا می برد.

سردردهای میگرنی: طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، محققان دریافتند که بین کمبود منیزیم و میگرن، ارتباط نزدیکی وجود دارد و میزان منیزیم در بدن آن دسته از افرادی که به طور مرتب دچار میگرن می‌ شوند، در مقایسه با افرادی که اصلا دچار سردرد یا میگرن نمی ‌شوند، کمتر است. از آن زمان تا کنون، پزشکان توصیه کرده ‌اند تا در صورت بروز علائم میگرن، حتما منیزیم را با مولتی ‌ویتامین مصرف کنید.

پوکی استخوان: سطوح کم منیزیم یک عامل خطرآفرین برای ابتلا به پوکی استخوان است. در کنار مصرف مکمل های خوراکی منیزیم، شما می توانید از روغن منیزیم یا حمام نمک فرنگی اصل نیز برای تامین منیزیم مورد نیاز بدن خود استفاده کنید، زیرا این ماده معدنی به راحتی از طریق پوست جذب می شود. حتی اگر فکر می کنید که با مصرف مغزهای خوراکی، ماهی، گوشت قرمز، سبزیجات برگدار تیره، حبوبات، غلات کامل، و میوه ها به میزان کافی منیزیم دریافت می کنید، برای بهبود سطوح آن می توانید از مکمل نیز استفاده کنید.

Ad

Ad
Ad
Ad

روی خط خبر

  • درخواست از ترامپ برای بازگشایی زندان گوانتانامو
  • ابراز رضایت پوتین از روابط با ترکیه
  • دیوان دادگستری اروپا: انگلیس مهاجران به سوی اروپا را بازگرداند
  • انفجار نزدیک کنسولگری آمریکا در ژنو
  • تورم تولید بخش خدمات ۹.۲ درصد افزایش یافت
  • طرح نظارت و پایش قیمت‌ها در تهران آغاز شد
  • رشد محدود شاخص بورس در آخرین روز هفته
  • نقش تهیه‌کننده سریال شهرزاد در پرونده بانک سرمایه چیست؟
  • ترامپ خطاب به دموکرات‌ها: تسلیم نمی‌شوم
  • اطلاعیه دفتر رئیس جمهور در واکنش به اعتراض دو تن از مراجع: روحانی گفت «لااکرا فی الدین»؛ او ضرورت شرعی حجاب را انکار نکرد
  • هشدار اتحادیه اروپا به فروشندگان گذرنامه اروپایی
  • امروز قیمت ارز مسافرتی چقدر بود؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز
  • نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت
  • قیمت خودرو در بازار امروز ۳ بهمن ۹۷
  • آنکارا: هدف ما در سوریه مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی است
  • وزیر خارجه عراق به روسیه سفر می‌کند/ دیدار با لاوروف
  • اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا
  • سفیر جدید ترکیه در تهران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد
  • قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۱.۴۹ دلار رسید
  • هزینه ۳۴۵ میلیارد ریالی برای رینگ آب‌رسانی تهران
  • سازمان هواپیمایی آلمان هیچ مورد امنیتی از ماهان پیدا نکرده است
  • قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد
  • واکنش اکبر عبدی به شایعه وخامت حالش
  • متن مناظره دوم تاج زاده و زاکانی در مورد حوداث ۸۸
  • مطهری: مخالفان FATF به مردم بگویید چه مشکلاتی در انتظارشان است
  • یتیم نیازمند بدون حامی نداریم
  • وزیر راه شرایط فروش بلیت چارتری را اعلام کرد
  • برنده ۲ جایزه «پولیتزر» درگذشت
  • معاملات بورسی با طعم عرضه اولیه
  • Ad