آمریکا گشت زنی مشترک با ارتش ترکیه در منبج سوریه را ادامه می‌دهد

    کد خبر :394891

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که گشت زنی مشترک با ترکیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه با خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد که عملیات گشت زنی مشترک با ارتش ترکیه در شمال سوریه و در منطقه «منبج» در حال انجام است و دو طرف در نظر دارند تا همکاری‌های خود را در این خصوص ادامه دهند.

رئیس ستاد مشترک آمریکا در این جلسه همچنین اعلام کرد که با توجه به اهداف واشنگتن برای تامین امنیت منطقه، نیروهای آمریکا به نیروهای ارتش ترکیه اعتماد کرده و انتظار دارند که طرف ترکیه‌ای نیز همین اعتماد را به نیروهای آمریکایی دنبال کنند.

دانفورد همچنین اعلام کرده پس از گشت‌زنی‌های مشترک با نیروهای ترکیه، آموزش این نیروها نیز از سوی نظامیان آمریکایی دنبال خواهد شد که با هدف اطمینان خاطر برای تداوم این گشت زنی‌ها در شمال سوریه خواهد بود.

یکشنبه گذشته نیز ستاد نیروهای مسلح ترکیه در صفحه رسمی اینستاگرام خود دو تصویر را به اشتراک گذاشت که نظامیان ترکیه و آمریکا را در حال انجام تمیرینات برای گشت زنی مشترک نشان می‌داد.

پیش از این «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه این گشت زنی مشترک در منطقه منبج را بخشی از نقشه راه و اصول امنیتی میان دو کشور خوانده بود.

گفتنی است که توافق منبج میان ترکیه و آمریکا بر خروج اعضای «یگانهای مدافع خلق»/ پ ک ک» از منبج به منظور برقراری ثبات در این منطقه متمرکز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید