محورهای دیدار اردوغان و وزیر خارجه آمریکا

    کد خبر :394878

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای موضوع «خاشقجی»، آزادی کشیش آمریکائی و نیز توسعه روابط دو کشور را به عنوان محورهای دیدار اردوغان و وزیر خارجه این کشور عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، هیثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در جریان سفر امروز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به ترکیه، وی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: پمپئو حمایت آمریکا از تلاش های ترکیه در راستای روشن شدن حقیقت در ابعاد مختلف پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه‌ نگار سعودی که روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است را اعلام کرده است.

هیثر نائورت ادامه داد: پمپئو در جریان این دیدار همچنین از حکم صادره توسط دادگاه ازمیر ترکیه مبنی بر رفع بازداشت خانگی و آزادی اندرو برانسون کشیش آمریکایی از آنکارا قدردانی کرد.

به گفته نائورت، دو طرف در این دیدار همچنین درباره موضوعات مرتبط با توسعه و تعمیق روابط دو کشور نیز به رایزنی پرداختند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقجی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید