دل‌وقلوه توئیتری محمود احمدی‌نژاد با کاربران خارجی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۳۰
    کد خبر :394853

واشنگتن‌پست در ادامه با لحنی طنزآلود نوشت: “برای اینکه مبادا کسی فکر کند که این توئیت احساسات کسانی امثال کالین کوئرد یا لی کروسو باشد، احمدی نژاد (عبارت) ‘ان شاء الله’ – معادل عربی ‘اگر خدا بخواهد’- را اضافه کرد”.

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهو سابق ایران، این روز‌ها در تویئتر بسیار فعال است و درباره موضوعات گوناگون، از فوتبال آمریکا گرفته تا جدال‌های شورای امنیت، اظهارنظر می‌کند. برخی از این نظرات، سوژه محبوب برخی رسانه‌های بزرگ آمریکایی شده است.

به گزارش فرارو، در ادامه توئیت‌های قبلی احمدی‌نژاد درباره ورزش‌های آمریکا، رئیس‌جمهور پیشین ایران برای یک تیم فوتبال آمریکایی از صمیم قلب آرزوی موفقیت کرد. این اظهارنظر، مثل توئیت‌های قبلی درباره سرنا ویلیامز و کالین کپرنیک، توجه برخی رسانه‌های خارجی را جلب کرد. در واقع اظهارنظر درباره ورزشکاران مطرح آمریکایی و جهانی به زبان انگلیسی در کنار فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، احمدی نژاد را به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل کرده است.

او دیروز در توئیتی نوشت: “با سختکوشی اخلاق‌مدارانه، ان شاء الله (تیم فوتبال) دانشگاه میشیگان به روز‌های عظمتش بازخواهد گشت”.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، این توئیت احمدی‌نژاد را مورد توجه قرار داد و نوشت احمدی نژاد قبلا چند بار از حضور غیرمنتظره و فعال توئیتری‌اش برای اظهارنظر درباره ورزش‌های آمریکا استفاده کرده بود، اما اظهارنظر‌های قبلی درباره مواردی بود که در آن سوپراستار‌هایی مانند لبرون جیمز و سرنا ویلیامز درگیر نگرانی‌های سیاسی یا اجتماعی بوده‌اند. روز سه‌شنبه بار دیگر رئیس‌جمهور تندرو سابق ایران، به ورزش بازگشت. این بار، اما تیم فوتبال میشیگان را به طور مستقیم تشویق کرد.

واشنگتن‌پست در ادامه با لحنی طنزآلود نوشت: “برای اینکه مبادا کسی فکر کند که این توئیت احساسات کسانی امثال کالین کوئرد یا لی کروسو باشد، احمدی نژاد (عبارت) ‘ان شاء الله’ – معادل عربی ‘اگر خدا بخواهد’- را اضافه کرد”.

گفتنی است که کوئرد و کروسو دو شخصیت وزرشی سرشناس در آمریکا هستند. کوئرد، گزارشگر ورزشی، و کروسو مربی و کارشناس فوتبال است.

توئیت احمدی نژاد در پاسخ به یکی از هواداران تیم فوتبال میشیگان نوشته شده که خودش هم به توئیت قبلی احمدی نژاد درباره لیگ فوتبال ملی آمریکا پاسخ داده بود. به گفته واشنگتن‌پست این هوادار احتمالا هرگز توقع نداشت احمدی نژاد توئیت او را بخواندچه برسد به اینکه به آن پاسخ بدهد. پاسخ احمدی نژاد به کاربر آمریکایی باعث شد کاربران دیگری هم سولاتی از احمدی نژاد بپرسند.

البته احمدی نژاد نتوانست به همه این توئیت‌ها جواب بدهد. او در توئیت دیگری خطاب به پرسشگران نوشت: ” از همه نظرهایی که دادید، قدردانی می‌کنم و تشکر می‌کنم از مشارکت دوستانه شما، امیدوارم وقت کافی برای پاسخگویی به تمام توئیت‌ها را داشته باشم”.

به نظر می‌رسد که اظهارنظر‌های احمدی نژاد درباره ورزش‌های آمریکا، او را محبوب برخی کاربران آمریکایی کرده است. برخی او را با نام کوچک “محمود” خطاب می‌کنند و برخی دیگر هم از او می‌خواهند که بازی‌ها و آینده ورزش در کشورشان را “پیش‌بینی” کند.

احمدی نژاد در ژانویه ۲۰۱۷، توئیتر انگلیسی خود را به راه انداخت و چندین بار از این شبکه برای بیان انتقاداتش درباره بی‌عدالتی‌های ساختاری، بخصوص در آمریکا، استفاده کرده است. او چند بار هم در انتقاد از دونالد ترامپ توئیت کرده است.

به گفته واشنگتن پست، روز سه شنبه واضح بود که احمدی نژاد حال تعامل با کابران ناشناخته را داشت. او به چندین کاربر غیرمعروف پاسخ داده و ظاهرا حتی به آن‌ها کلمات فارسی – مانند سلام، تشکر و ببخشید- یاد داده است.

در زیر یکی از توئیت‌های اخیر احمدی نژاد، یکی از کاربران آمریکایی از او خواسته که حسابش را دنبال کند. احمدی نژاد هم در پاسخ به او گفته “معمولا چه چیزی پست می‌کنی قربان؟ “. این پاسخ احمدی نژاد تعجب یک کاربر دختر را برانگیخت. این دختر پس از گفتن “وای خدای من”، خطاب به احمدی نژاد نوشت: ” آقای احمدی نژاد، سلام، من را در توئیتر دنبال کنید. تشکر”. رئیس‌جمهور سابق به این دختر هم پاسخ داد و از او پرسید چه مقالاتی می‌نویسد.

این دختر علاوه بر نوشتن گزارش درباره استرالیا، کیف هم می‌سازد. او کیف‌هایی ساخته و روی آن‌ها نام شهر‌های ایران را نوشته است. احمدی نژاد در پاسخ گفته این کیف‌ها “کار جالبی” است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید