طلسم عرضه اولیه بورس شکست

    کد خبر :394787

امروز پس از گذشت نزدیک به هفت ماه از شروع سال ۱۳۹۷، سومین عرضه اولیه سال در بورس تهران صورت گرفت. در این مراسم معاون بورس تهران به مردم غیر حرفه‌ای توصیه کرد که به صورت غیر مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، امروز در شرکت بورس اوراق بهادار مراسمی به مناسبت سومین عرضه اولیه سال ۱۳۹۷ با حضور روح الله حسینی مقدم – معاون شرکت بورس اوراق بهادار – برگزار شد

دو روز پیش قرار بر این بود که ۱۰ درصد از سهام “زپارس” معادل ۳۲ میلیون و ۵۳۴ هزار سهم در محدوده قیمتی ۳۲۰ تا ۳۵۰ تومان و سهمیه حداکثر ۳۰۰ سهمی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود اما به دلیل مشکلاتی در سامانه معاملات این عرضه صورت نپذیرفت.

امروز در مراسمی ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس در بورس صورت پذیرفت در این مراسم معاون شرکت بورس اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سهام اقدام کنند.

روح الله حسینی مقدم با اشاره به ریسک‌های مضاعفی که بورس برای کردم ناآشنا با این بازار دارد، گفت: امروز احتمالا تعداد زیادی از مردم در این عرضه شرکت می‌کنند ما در هفته گذشته نوسانات را داشتیم که روی بازار تاثیر داشت، خیلی از مردم در این فضا بورس را به عنوان سرمایه‌گذاری خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، مردم غیر حرفه‌ای باید از طریق غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در معاملات بورس وارد شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری با بازده و ریسک های متفاوت در بورس داریم که عامه مردم می‌توانند در آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و ریسک خود را پوشش دهند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دامپروری در بخشی از نشست عرضه اولیه این شرکت درباره تاثیر تحریم ها اظهار کرد: یک گروه از شرکت اورالیس به تازگی به ایران آمده بودند، تحریم‌ها بر این همکاری تاثیری نخواهد داشت. همچنین با در نظر گرفتن راه حل اتحادیه اروپا برای تسهیل تبادلات مالی، این مورد نیز مشکل و محدودیت نخواهد داشت.

ارسلان کاظم پور با اشاره به اینکه مرکز اصلی این شرکت در شهرستان پارس آباد اردبیل واقع شده است، گفت: قسمتی دیگر از اراضی هم در شهرستان بیله سوار است. سرمایه اصلی “زپارس” ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی است، همچنین دارای ۷۵۵۰ لیتر حق آبه، ۱۴ مگاوات برق و یک واحد دامپروری شیری با ۲۳۰۰ راس جمعیت دامی و ۱۲۰۰ راس گاو شیری و تولید روزانه ۴۲ تن شیر است.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، سویا، کلزا، بصورت انحصاری بذر ذرت رقم ۷۰۴ را تولید می کند و به مدت دو سال با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذر کلزای زمستانه (تنها تولیدکننده) همکاری دارد. براساس تفاهم نامه ای که با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده طی دو سال آینده باید هزارتن بذر هیبرید کلزای زمستانه توسط “زپارس” تولید شود که کل نیاز کشور به این بذر پوشش داده خواهد شد و از این طریق بیشتر از ۳۰ میلیارد تومان در سال گردش مالی خواهد داشت.

این مقام مسئول از برنامه اجرای تبدیل ۴۲۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی با استفاده از ۸۹ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از این طریق تجهیزات آبیاری تحت فشار توسط دولت طی دو سال در اختیار قرار می گیرد. تمامی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده به روز رسانی شده و ۷۰۰ هکتار باغ محصولات هسته دار و خشکبار در حال توسعه داریم و سعی شده عملکرد در واحد سطح را طی ۵ سال آتی به ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش دهیم. تولید بذر، لاین، والدین محصولات کشاورزی و اخذ امتیاز جهاد کشاورزی برای تولید بذر سویا و تلیسه از این جمله است که البته بیشترین ارزش افزوده از تلیسه کسب خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید