قطعه الکترونیکی کسب اطلاعات ایمنی و سلامت خودرو ساخته شد

    کد خبر :394632

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف موفق به طراحی قطعه الکترونیکی شدند که امکان کسب اطلاعاتی مانند توصیف کیفیت رانندگی، ایمنی و وضعیت سلامت خودرو را به صورت آنلاین فراهم می آورد.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه شتاب‌دهنده دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت قطعه ای الکترونیکی برای کسب اطلاعات ایمنی و سلامت خودرو شدند.

این استارتاپ در زمینه اینترنت اشیا برای خودروها فعالیت می کند که تیم این استارت آپ متشکل از چهار دانشجو و فارغ التحصیل از رشته‌های فیزیک، مهندسی برق و MBA دانشگاه صنعتی شریف است.

این تیم قطعه‌ای الکترونیکی طراحی کرده است که با استفاده از حسگرهای تعبیه شده در آن، می‌توان بسیاری اطلاعات خودرو را به شکل آنی و با استفاده از بستر شبکه مخابرات به سرور ارسال و سپس این داده‌های ارسال شده را با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تبدیل به اطلاعاتی مفید برای توصیف کیفیت رانندگی، ایمنی و وضعیت سلامت خودرو کرد.

بنابراین داده‌های تحلیل شده می‌توانند مورد استفاده‌های بسیاری قرار گیرند.

بازارهای هدف این فناوری شامل بازار صاحبان خودروهای کمتر ایمن یا خودروهای با ارزش قیمتی بالا، شرکت های دارای ناوگان حمل ونقل، خودروهای سازمان های دولتی و ارگان‌ها، بیمه هایی که به دنبال خروج از ساختار سنتی و روش‌های هوشمند و منصفانه قیمت‌گذاری هستند و همچنین تمام صاحبان خودروهایی که به سلامت خودروی خود اهمیت می‌دهند، است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید