بدعت‌ها در مسابقات انتخابی تیم ملی تیروکمان شکسته شد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷
    کد خبر :394542

مسابقات انتخابی تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ریکرو و کامپوند در حالی برگزار می‌شود که این رقابت‌ها با چارچوب‌ها و نگاه‌های تازه‌تری مورد توجه قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان طی سال‌های گذشته همواره چالشی بزرگ برای این رشته محسوب می‌شد و صدای اعتراض بسیاری از کمانداران حاضر در این مسابقات به دلیل عدم شرکت ملی‌پوشان و فرمالیته بودن این رقابت‌ها به گوش می‌رسید.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در مسابقات انتخابی معتقد بودند که امتیاز ورودی برای حضور در تیم ملی به گونه‌ای تعیین شده که حضور افراد از پیش تعیین شده فقط امکان‌پذیر است و همین امر انگیزه بسیاری از ورزشکاران را کم کرده بود.

همچنین در جریان این مسابقات از داور استفاده نمی‌شد و برخی معتقد بودند رکوردها درست اعلام نمی‌شود و گاهی ورزشکاران با هم هماهنگ کرده و میزان رکورد را بالاتر اعلام می‌کنند.

جدا از این موضوعات دریافت ورودی از شرکت‌کنندگان نیز انتقادات زیادی را به همراه داشت و ورزشکاران معتقد بودند برای شرکت در مسابقات انتخابی نباید هزینه پرداخت کنند.

به گزارش تسنیم ،همین موضوعات باعث شده بود که مسابقات انتخابی تیم ملی بیش از اینکه سودی برای تیراندازی داشته باشد، حاشیه و انتقاد ایجاد کند.

حالا در دور جدید کار فدراسیون تیراندازی با کمان و از زمان حضور رئیس جدید فدراسیون قرار است نخستین انتخابی تیم ملی برگزار شود.

رقابت 482 کماندار برای پوشیدن پیراهن های تیم ملی

این مسابقات قرار است از 27 تا 29 مهر ماه با حضور 428 کماندار از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد و جزیره کیش به میزبانی فدراسیون تیراندازی با کمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند و در دو بخش آقایان و بانوان در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

برگزاری مسابقات انتخابی بدون دریافت ورودی

برای نخستین بار بعد از مدت‌ها قرار است این مسابقات بدون دریافت ورودی از کمانداران و رایگان برگزار شود. همچنین با تصمیم کادرفنی تمام کمانداران حتی کسانی که پیش از این پیراهن تیم ملی را بر تن داشتند هم باید در انتخابی شرکت کنند و هیچ ورزشکاری مستثنی نیست. تنها سوگند رحمانی و رضا شبانی به دلیل حضور در المپیک جوانان عذر موجه برای غیبت دارند.

کاهش امتیاز ورودی تیم ملی و باز شدن درهای تیم ملی

در این دوره از مسابقات انتخابی با تصمیم کمیته فنی امتیاز ورودی به تیم ملی کاهش یافته تا تعداد بیشتری از افراد وارد تیم ملی شوند و بتوانند با حضور در این تیم در صورت توان و آموزش کنار مربیان تیم ملی رکوردهای خود را ارتقا بدهند. حتی قرار است نگاه ویژه‌ای به جوانان وجود داشته باشد.

حضور 20 داور برای ثبت رکوردهای واقعی

همچنین در جریان این مسابقات از 20 داور استفاده می‌شود و ثبت امتیازها توسط داوران انجام خواهد شد و امتیازهای واقعی می‌شود. مسابقات جهانی و توزیع سهمیه المپیک در هلند که سال آینده برگزار می‌شود، مهمترین رویداد پیش روی تیراندازی با کمان است و فدراسیون در نظر دارد در این فرصت باقیمانده بهترین شرایط را برای شناخت استعدادها و آمادگی کمانداران فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید