واریز ۱۰۰میلیون دلار به حساب آمریکا به محض ورود پمپئو به عربستان

    کد خبر :394459

خبر امروز روزنامه نیویورک تایمز شایعات روزهای گذشته مبنی بر اینکه آمریکا در قبال دریافت مبلغی سنگین حاضر به چشم پوشی از جنایت عربستان در خصوص «جمال خاشقجی» شده را رنگ واقعیت بخشید.

به گزارش مهر، در روزهای گذشته و بویژه بعد از اعلام سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به عربستان، برخی رسانه ها مدعی شده بودند که واشنگتن حاضر شده در قبال دریافت مبلغی سنگین از آل سعود، چشم خود را بر روی جنایت ریاض در خصوص «جمال خاشقجی» ببندد.

در همین رابطه امروز چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده که به محض ورود پمپئو به عربستان، ریاض ۱۰۰ میلیون دلار به حساب آمریکا واریز کرده است.

البته گفته شده که این پول برای کمک به عملیات های ارتش آمریکا در سوریه به واشنگتن پرداخت شده اما به نوشته نیویورک تایمز عربستان وعده پرداخت این کمک را در اوایل تابستان به آمریکا داده بود.

در خصوص روابط مالی آمریکا و عربستان، شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالت متحده با اشاره به سفارش تسلیحاتی گسترده عربستان سعودی از ایالات متحده، و این که این سفارش بزرگ فرصت های شغلی زیادی در ایالات متحده ایجاد کرده گفت: آدم ها می‌گویند ما از تو می‌خواهیم این سفارش را لغو کنی. خوب آیا این به معنی آسیب زدن به کشور خودمان نیست؟ آن‌ها می‌گویند آمریکا به ما [جنگ‌افزار] نمی‌فروشد، پس ما از چین یا روسیه می‌خریم. البته کشورهای دیگری هم هستند. باید هوشیارانه عمل کنیم.

خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی، در تاریخ دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده و از آن تاریخ اطلاعی از وی در دست نیست.

روزنامه آمریکایی پست در هفته گذشته از کشته شدن خاشقجی از سوی یک تیم ۱۵ نفره خبر داده بود و شب گذشته نیز الجزیره گزارش داده که خاشقجی ظرف هفت دقیقه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده و جسد وی مُثله شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید