اعدام کارمند خدمات درمانی صلیب سرخ جهانی در نیجریه

    کد خبر :394357

کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌گوید یکی دیگر از کارکنانش که توسط بوکوحرام به گروگان گرفته شده بود، روز گذشته اعدام شده است.

به گزارش مهر، کمیته بین المللی صلیب سرخ در یک ماه اخیر شاهد قتل ۲ کارمند خود بوده است حال آنکه یکی از این قتل‌ها دیروز اتفاق افتاد.

«هاوا محمد لیمان» و «سیفورا حسینی احمد خسرا» دو تن از کارکنان خدمات درمانی کمیته بین المللی صلیب سرخ هستند که به همراه یکی از کارکنان یونیسف در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال گذشته از یکی از بیمارستانهای تحت حمایت این سازمان در شهر «ران» به گروگان گرفته شده بودند.

ربایندگان که از اعضای بوکوحرام هستند، کارکنان صلیب سرخ جهانی و یونیسف را به همراه دختری ۱۵ ساله به نام «لی شاریبو» در یک محل نگهداری می‌کردند.

یک ماه قبل، گروگانگیران سیفورا حسینی را به قتل رساندند و حال‌آنکه هاوا محمد لیمان نیز دیروز به قتل رسید.

«پاتریشیا دنزی» مدیر منطقه آفریقای صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه خبر مرگ هاوا باعث اندوه عمیق این سازمان شده اظهار داشت که این سازمان خواستار امان برای هاوا و پایان دادن به چنین قتلهایی بی معنی شده بود. وی همچنین افزود: هیچ چیز این قتلها را توجیه نمی کند.

مدیر منطقه آفریقای کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین اضافه کرد که مرگ هاوا و سیفورا فقط یک فاجعه برای خانواده های این دو نیست و جای خالی آنها را هزاران نفری که از خدمات بشردوستانه آنها در منطقه ران و سایر مناطق شمال شرقی نیجریه بهره می بردند، حس خواهند کرد. وی خواستار آزادی کارمند یونیسف و لی شاربیو شد.

علیرغم تلاشهای مداوم و متعهدانه کمیته بین المللی صلیب سرخ به منظور تضمین آزادی این ۴ نفر، شامل تقاضای امان برای هاوا در روز یکشنبه، بوکوحرام وی را دیروز به قتل رساند.

هاوا محمد لیمان ۲۴ ساله به عنوان ماما در صلیب سرخ جهانی مشغول به فعالیت بود. وی تعهدی عمیق به کار بشردوستانه اش داشت و به زنان آسیب پذیر در منطقه ماموریتش امداد رسانی می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید