۱۳ میلیون نفر در افغانستان زیر خط فقر به سر می برند

    کد خبر :394333

سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد که شمار افرادی که در افغانستان زیر خط فقر به سر می برند به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، سازمان برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد، شمار افرادی که در افغانستان، زیر خط فقر قرار دارند افزایش یافته و از ۹ میلیون به ۱۳ میلیون تن رسیده است.

«زلتن ملیسیک» رئیس سازمان برنامه جهانی غذا در افغانستان طی مراسمی به مناسبت روز جهانی غذا در این کشور گفت که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، در اکثر کشورهای ناامن؛ جنگ‌های مسلحانه مصونیت غذایی را با مشکل مواجه کرده و شمار افرادی که در افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند از ۹ میلیون نفر به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: حوادث طبیعی، آوارگان، مهاجران سلب تابعیت شده ای که به افغانستان بازگشته اند و همچنین خشکسالی، بر مصونیت غذایی و تغذیه مردم این کشور تأثیرات منفی گذاشته است.

این در حالی است که خشکسالی در ۲۰ ولایت افغانستان، نه تنها شهروندان افغان را از لحاظ اقتصادی متضرر کرده است بلکه بر اساس اعلام دولت افغانستان، ۵۰ درصد محصولات زراعتی را نیز کاهش داده است.

از سوی‌هم «راجندرا آریال» نماینده سازمان خوراک و زارعت ملل متحد(FAO) در افغانستان گفت که گرسنگی در سراسر جهان رو به افزایش است و ۱۱ درصد نفوس جهان از گرسنگی رنج می‌برند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید