پروژهٔ ساخت و توسعهٔ Devel 16 متوقف شد!

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
    کد خبر :394186

به نظر می‌رسد توسعهٔ هایپرکار جنجالی دِوِل سیکستین متوقف شده است. این ماشین برای اولین بار در قالب یک کانسپت در سال 2013 به نمایش درآمد و نسخهٔ پروتوتایپ کاربردی آن نیز اواخر سال گذشته در نمایشگاه خودروی دبی معرفی شد. سازندهٔ سیکستین اعلام کرده بود که این هایپرکار به یک پیشرانهٔ 12.3 لیتری V16 با 5000 اسب بخار قدرت مجهز است و می‌تواند به حداکثر سرعت 514 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. پروژهٔ توسعهٔ این خودرو با همکاری و کمک شرکت ایتالیایی MAT در حال انجام بود اما حالا به گفتهٔ رود اند تراک، این شرکت ایتالیایی از ادامهٔ این پروژه منصرف شده و به همین دلیل پروژهٔ توسعهٔ سیکستین متوقف شده است.

به گفتهٔ منابع نزدیک به دِوِل، مشکلات زیادی مانع از رسیدن این هایپرکار به خط تولید شده‌اند. یکی از این مشکلات، عدم وجود هیچ راهی برای خنک کردن پیشرانهٔ عظیم آن برای استفاده در جاده‌ها بوده است. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که سازندهٔ این پیشرانه یعنی شرکت آمریکایی Steve Morris Enginers آن‌را برای مسابقات درگ ساخته است و برای استفاده‌های جاده‌ای مناسب نیست. علاوه بر این، همان منابع ادعا کرده‌اند که تیم دِوِل هنوز قادر به طراحی خودرویی نیست که پس از رسیدن به سرعتی در حدود 480 کیلومتر در ساعت به پرواز درنیاید؛ بنابراین سیکستین در اصل یک بال بزرگ است.

دِوِل هم‌زمان بار رونمایی از پروتوتایپ سیکستین در نمایشگاه دبی اعلام کرد که این خودرو را در سه نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد کرد. نسخهٔ اول به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با 2000 اسب بخار قدرت مجهز بود و 1.6 میلیون دلار قیمت داشت. مدل دوم از نسخهٔ 3000 اسب بخاری همان پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده می‌کرد و در آخر قرار بود بالاترین نسخهٔ سیکستین به پیشرانهٔ V16 چهار توربو با 5000 اسب بخار قدرت مجهز شود. ولی حالا به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این مدل‌ها رنگ خط تولید را نخواهند دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید