سپاهان و نساجی مازندران؛ دوئل ۶ امتیازی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۸:۳۲
    کد خبر :394098

تیم فوتبال سپاهان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم نساجی مازندران است.
هفته نهم از رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه ۲۷ مهرماه با برگزاری ۶ دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت.

لیگ هجدهم که از زمان آغاز آن تا کنون برای دومین بار به خاطر اردو‌های آماده‌سازی تیم ملی با تعطیلی ۲۰ روز مواجه شده بود، از روز پنج‌شنبه از سر گرفته شده و سپاهان در هفته نهم باید به مصاف تیم نساجی مازندران برود. دیداری که با توجه به نتیجه بازی پدیده و فولاد، می‌تواند بهترین فرصت برای صدرنشینی زردپوشان اصفهانی باشد.

سپاهان در حالی به مصاف نساجی می‌رود که ۲ هفته قبل، در جام حذفی نیز میزبان این تیم بوده و در یک بازی سخت و نفس‌گیر در ضربات پنالتی پیروز شد.

سپاهان این روز‌ها در آرمانی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد. آمادگی بالا و درخشش اکثر بازیکنان این تیم در کنار هماهنگی و درک کامل آن‌ها از سیستم انتخابی قلعه‌نویی موجب شده است که سپاهان علاوه بر ارائه دادن نمایش‌های جذاب و دلپذیر، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل کند. سپاهان در فصل جاری با سیستم ۱-۴-۱-۴ به میدان می‌رود و برگ برنده قلعه‌نویی در اختیار داشتن تمامی ابزار‌های لازم برای اجرای آن است.

سپاهان در فاز هجومی عملکرد درخشانی داشته و صاحب بهترین خط حمله لیگ است. نفوذ‌ها و سانتر‌های دقیق محمدی، ایران‌پوریان و آقایی در جناحین در کنار تبحر و قدرت بالای سرزنی استنلی و جاگیری‌های درست و به موقع انصاری و شهباززاده، خط حمله سپاهان را به شدت زهردار و پرقدرت نموده است. یکی دیگر از عوامل موفقیت سپاهان در فاز تهاجمی، حضور پرتعداد بازیکنان در زمان حمله و حبس تیم رقیب در یک سوم دفاعی خودش است.

شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی نیز شرایط خوبی دارند. آمادگی بالای مدافعان میانی و حضور کیانی جلوی خط دفاعی سپاهان، ضریب اطمینان خوبی را برای تیم قلعه‌نویی به وجود آورده است. بزرگترین پاشنه آشیل سپاهان تک سیستم بودن این تیم است؛ نقطه ضعفی که به رقبای این تیم اجازه می‌دهد که با آنالیز دقیق بازی‌های سپاهان و بستن راه‌های نفوذ آنها، خط حمله زهرآگین زردپوشان را مهار کرده و کار را برایشان سخت کنند.

در آن سو تیم نساجی نیز از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است. آن‌ها طی ۲ بازی آخر خود در لیگ مقابل استقلال تهران و سایپا ۲ تساوی ارزشمند را به دست آورده و در جام حذفی نیز نمایش بسیار خوبی ارائه دادند. عملکرد نساجی مقابل سپاهان در جام حذفی نشان داد که نکونام و یارانش تیم قلعه‌نویی را به خوبی آنالیز کرده و شناخت کاملی از سپاهان دارند. امری که می‌تواند در این دیدار نیز برای زردپوشان دردسرساز شود.

تقابل روز جمعه سپاهان و نساجی ظرفیت تبدیل شدن به یک بازی جذاب و دیدنی را دارد. سپاهانی‌ها برای رسیدن به صدر جدول چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداشته و نساجی نیز به دنبال قطع نوار موفقیت‌های زرد‌پوشان و کسب دومین برد خود است. انگیزه بالای بازیکنان هر ۲ تیم در کنار شناخت کامل مربیان آن‌ها از تیم مقابل، نویددهنده یک بازی جذاب و تماشایی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید حوادث فوتبال به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

کی‌روش استنلی با ۴ گل زده برترین گلزن تیم فوتبال سپاهان است.

مصدومان و محرومان:

میلاد سرلک و کی‌روش استنلی ۲ غایب بزرگ سپاهان برای این دیدار هستند که به دلیل مصدومیت قادر به بازی نخواهند بود. زردپوشان اصفهانی بازیکن محرومی برای این بازی ندارند. نساجی مازندران نیز با ترکیب کامل در این دیدار حضور خواهد داشت.

اتفاق ویژه:

تکرار رقابت سپاهان و نساجی بلافاصله بعد از بازی ۲ تیم در جام حذفی و رویارویی دوباره نکونام و قلعه‌نویی از جذابیت‌های ویژه این دیدار است.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، خالد شفیعی، عزت‌الله پورقاز، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، محمد کریمی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و جلال علی‌محمدی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی نساجی مازندران:

حامد لک، مجتبی ممشلی، فرشاد فرجی، حامد شیری، جرج ولیسیانی، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده، علی شجاعی، علی‌اصغر آشوری، رحمان جعفری و سیدمحمد میری

سرمربی: جواد نکونام

برنامه سایر بازی‌های هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه

پدیده – فولاد خوزستان

جمعه ۲۷ مهرماه

سپیدرود رشت – ذوب‌آهن اصفهان

سایپا – استقلال تهران

ماشین‌سازی تبریز – نفت مسجد سلیمان

استقلال خوزستان – پارس جنوبی جم

پرسپولیس – پیکان (به تعویق افتاد)

شنبه ۲۸ مهرماه

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید