دیوان لاهه به ایران و امریکا برای ارایه ادله مهلت داد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۸:۵۵
    کد خبر :394009

دیوان بین المللی دادگستری (در لاهه) روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای در ادامه روند بررسی پرونده شکایت ایران از آمریکا درخصوص نقض عهدنامه مودت روابط اقتصادی و حقوقی کنسولی، مهلتی برای دریافت ادله دو طرف تعیین کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تارنمای اطلاع‌رسانی این نهاد، دولت ایران بر این اساس باید تا تاریخ 10 آوریل 2019 (21 فروردین 1398) دادخواست خود را به دادگاه ارائه دهد و طرف آمریکایی هم تا تاریخ 10 اکتبر آینده (18 مهر 1398) فرصت خواهد داشت تا دفاعیات مکتوب خود را به ثبت برساند.
بر مبنای بیانیه منتشر شده، زمانبندی اقدامات آتی در آینده اعلام خواهند شد.
این دادگاه در حکم اولیه خود که مهرماه به نفع ایران صادر شد، به آمریکا دستور داد که تحریم‌های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی علیه ایران را تعلیق کند.
ایران در درخواستی که به دادگاه ارائه کرده بود، تحریم های ضد ایرانی 15 مرداد آمریکا را ناقض عهدنامه مودت 1955 دانسته و خواهان تعلیق آنها شده بود.
وکلای ایران آمریکا را متهم کردند که با خروج از برجام، پیمان مودت را نقض کرده و از دادگاه خواستند تا دستور موقت تعلیق تحریم های آمریکا و خودداری از اعمال تحریم های دیگر را در کنار صدور دوباره مجوز خرید قطعات و هواپیما صادر کند.
جمهوری اسلامی ایران شکایت دیگری هم درخصوص توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی‌ های بانک مرکزی ایران در آمریکا در دادگاه لاهه به ثبت رسانده است.
در جلسه مربوط به آن پرونده که ابتدای هفته برگزار شد، دو طرف به بیان دفاعیات و ادله اولیه خود پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید