سخنان تمسخر آمیز سناتور آمریکایی در مورد ژن و تبار ایرانی!

    کد خبر :393975

در حالی که مقامات آمریکایی و به ویژه مقاماتی که رویکرد ضد ایرانی سخت تری دارند بارها اعلام کرده اند که هدف از تحریم ها و تهدیداتشان علیه ایران نظام حاکم بر ایران است و نه مردم این کشور، اما بارها نیز شاهد سخنان و اقداماتی از سوی آن بوده ایم که تناقض رفتاری آن ها را آشکار کرده است.

به گزارش تابناک، مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند که دوستدار مردم ایران هستند و مسئله اصلی آن ها نه با مردم بلکه با نظام سیاسی است و تحریم ها اعمال شده نیز برای تضعیف حاکمیت بوده و نه جامعه ایران.

علی رغم این ادعاها، ما در اکثر مواقع شاهد اقدامات آمریکایی ها علیه جامعه ایران بوده ایم. از شلیک به هواپیمای مسافربری ایران گرفته تا تحریم هایی که زندگی مردمان ایرانی در دور افتاده ترین نقاط کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال، به نظر می رسد رویکرد آمریکا علیه ایران وارد فاز جدیدی شده که با یک نگاه نژاد پرستانه بنیان های هویتی مردمان ایرانی هدف قرار گرفته است.

در همین زمینه، لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی در سنای ایالات متحده آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی انزجار خود از «ژن ایرانی» را اعلام کرد.

این سناتور آمریکایی در توهینی بی سابقه و با لحنی تمسخر آمیز عنوان کرد: اگر آزمایش دی ان ای بدهد، شاید ایرانی بودنش ثابت شود و این وحشتناک است.

پس از این اظهارات، برخی کاربران آمریکایی واکنش نشان دادند و سخنان تمسخر آمیز این سناتور آمریکایی را نژاد پرستانه خواندند.

لیندسی گراهام این شوخی زشت و ضد ایرانی را در پاسخ به انتشار آزمایش DNA سناتور دموکرات «الیزبت وارن » به زبان آورد.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران از الیزابت وارن نماینده دموکرات سنا درخواست کرد تا آزمایشDNA بدهد.

این درخواست ترامپ با چاشنی طنز و تحقیر همراه بود چرا که وی تاکید کرد اگر الیزابت وارن با آزمایش DNA ثابت کند اجدادش از بومیان اصیل آمریکا هستند به موسسه انتخاباتی وی مبلغی قابل توجه وجه نقد را اهدا می کند.

اما این اظهار نظر و درخواست رئیس جمهور ایالات متحده پس از آن مطرح شد که نتایج یافته های یک آزمایش انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داد که بر اساس “شواهد قوی” وارن از بومیان اصیل ایالات متحده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید