گزارش واشنگتن تایمز از فهرست آقازاده‌های ایران در آمریکا

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۴۴
    کد خبر :393942

علی لاریجانی قبل از اینکه رییس مجلس شود، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای بود. یکی از برادران او، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه است و توسط دولت ترامپ تحت تحریم قرار دارد. یکی دیگر از برادران لاریجانی، جواد، در سمت ریاست شورای حقوق بشر قوه قضاییه مشغول است.»

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی با “عنوان فرزندان کدام مقامات ایرانی در آمریکا درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند؟” به اظهارات علی لاریجانی واکنش نشان داده است. واشنگتن تایمز در این گزارش با اشاره به اظهارات علی لاریجانی رییس مجلس ایران که “آمریکا را بزرگترین تهدید برای همه جهان خوانده بود”، نوشت: دختر علی لاریجانی؛ فاطمه اردشیرلاریجانی؛ سال اول دوره رزیدنسی پزشکی در اوهایو. او در دانشگاه پزشکی کلیولند، یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان، درس خوانده.

این رسانه آمریکایی سپس فهرستی از فرزندان برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی مسئولان که در آمریکا تحصیل کرده و یا همچنان در آنجا مشغول به کار و تحصیل هستند را منتشر کرده است.

فرزند معصومه‌ابتکار؛ عیسی هاشمی دانشجوی دکترای دانشکده روانشناسی حرفه‌ای شعبه لوس‌آنجلس دانشگاه شیکاگو. مادرش که سخن‌گوی گروه تسخیر‌کننده سفارت‌آمریکا است، همینک معاون رئيس‌جمهور در امور زنان است.

فرزندان علی نوبخت و برادرزاده باقر نوبخت؛ احسان نوبخت، دستیار استاد در دانشکده‌پزشکی دانشگاه جرج‌واشنگتن و نیلوفر نوبخت؛ دستیار بالینی استاد در دانشگاه UCLA است. پدر این‌دو، علی نماینده تهران در مجلس و عموی‌شان باقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه است.

فرزند حسین فریدون؛ علی فریدون یک مهندس ارشد در یک کمپانی آموزشی در نیویورک است. پدر او حسین فریدون، برادر رییس‌جمهور ایران است که تا چندماه پیش‌ از نزدیک‌ترین چهره‌ها به حسن‌روحانی به‌شمار می‌رفت.

فرزند جواد ظریف؛ مهدی ظریف در دانشگاه سیتی یونورسیتی تحصیل کرده و در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشته. پدرش هم که وزیرخارجه است، همه دوران تحصیل‌اش را در سن‌فرانسیسکو و دنور گذرانده است.

فرزند علی‌اکبر صالحی؛ رییس سازمان‌انرژی‌اتمی هم دکترای‌اش را از دانشگاه ماسوچوست گرفته. حسین موسویان مذاکره‌کننده ارشد سابق ایران در دانشگاه ساکرامنتو درس خوانده‌ و الان هم در دانشگاه پرینستون استاد است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید