رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد

صرف سالانه 1000میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان خارجی

    کد خبر :393881

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشورگفت: ۲۸ هزار مدرسه سراسر کشور پذیرای دانش آموزان اتباع خارجی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا کریمی در آئین بهره برداری از مدرسه ابتدایی ۶کلاسه در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد شهرستان ورامین که با حضور وزیر آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: ۴۷۸هزار دانش آموز پناهنده در مدارس ایران تحصیل می کنند که اغلب اتباع افغانستان هستند.

وی تصریح کرد: بعداز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن شرایط تحصیل اتباع خارجی در مدارس، مقرر شد همه مسئولین مربوطه تلاش کنند کودکان لازم التعلیم اتباع به سهولت وارد مدرسه شوند، لذا باهمکاری وزارت کشور برنامه ریزی کردیم تا هر دانش آموز خارجی در هرجای ایران باشد بتواند به تحصیل بپردازد.

کریمی خاطرنشان کرد:خدماتی که در ایران به دانش آموزان اتباع ارائه می شود در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در طول سال حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی صرف می کنیم که متاسفانه سهم خیلی کمی از این اعتبار را کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان بین الملل پرداخت می کند، این در حالی است که این سازمان در برخی کشورها نه تنها اعتبارات بیشتری هزینه می کنند بلکه در برخی کشورها کمیساریا حقوق معلمان را هم پرداخت می کنند .

وی از تحصیل اتباع خارجی در بیش از۲۸هزار مدرسه خبر داد و افزود: ۱۲۸هزار دانش آموز اتباع خارجی فاقد مدارک لازم در مدارس ایران تحصیل می کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: متوسط آمار پوشش تحصیلی اتباع خارجی در دنیا ۶۰درصد است اما در ایران این آمار به ۸۵درصد می رسد وما برنامه داریم آن را به ۹۰درصد برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید