تهران آماده گسترش روابط با سارایوو است

    کد خبر :393742

رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با بوسنی برای ایران همواره حائز اهمیت است، گفت: تهران آماده گسترش روابط خود با سارایوو در زمینه‌های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «سمیر ولاجیچ» سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران، گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با بوسنی و هرزگوین همواره برای ایران حائز اهمیت است و تهران آماده گسترش روابط و همکاری‌های خود با سارایوو در زمینه‌های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی است.

روحانی با اشاره به مناسبات تاریخی و دوستانه میان دو ملت، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و در شرایط سخت و دشوار در کنار مردم بوسنی و هرزگوین بوده و امروز خوشحالیم که در این کشور امنیت و آرامش برقرار است و همه اقوام در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بوسنی و هرزگوین جایگاه ویژه‌ای در میان ملت ایران داراست، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران – سارایوو استفاده کنیم.

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابراز خرسندی از حضور در ایران از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم بوسنی و هرزگوین در شرایط گوناگون سخت و دشوار، بر تلاش در راستای توسعه و تقویت مناسبات کشورش با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون بویژه تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید