دیدار ابراهیم الجعفری با میشل عون

    کد خبر :393733

وزیر خارجه عراق که امروز از سوریه عازم لبنان شد با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز (سه شنبه) وارد لبنان شد و با «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

این دیدار در «بعبدا» کاخ ریاست‌جمهوری لبنان انجام شده است. الجعفری در بدو ورود به لبنان و در فرودگاه بیروت هم اعلام کرد تثبیت و تقویت روابط میان دو ملت عراق و لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا تلاش می‌شود.

وی افزود: روابط ما با لبنان، تاریخی و در زمینه‌های مختلف است و در زمینه سیاسی هم مواضع مشترکی میان لبنان و عراق وجود دارد.

ابراهیم الجعفری ادامه داد لبنان در بسیاری از پرونده‌های مربوط به عراق در سازمان ملل و اتحادیه عرب در کنار بیروت ایستاده است و بغداد از بابت این موضوع «قدردان» است، همانطور که عراق هم به نوبه خود در کنار لبنان ایستاده است.

وی تصریح کرد: ما دنبال ارتقای سطح روابط عراق و لبنان در حد کشورهای باثبات و تبادل منافع هستیم. منطقه با اتفاقات خارق‌العاده‌ای روبرو است، منظور من تحولاتی با تأثیرات زیاد است و معمولا خیر مردم منطقه در بطن همین تحولات خارق‌العاده قرار دارد.

ابراهیم الجعفری دو روز پیش وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری و «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید