تشریح اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت روز و هفته پارالمپیک

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶
    کد خبر :393667

رئیس ستاد برگزاری روز و هفته پارالمپیک اهداف برگزاری این مراسم در سال جاری را تشریح کرد.

نشست خبری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک امروز در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. در این نشست مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک در خصوص تشریح اهداف برگزاری این مراسم اظهار داشت: ایجاد فضای نشاط و خودباوری در بین معلولان و همچنین ارتقای فرهنگ جامعه در خصوص این قشر یکی از اهداف اصلی ما است. ما همچنین هفته پارالمپیک را بهانه‌ای برای آموزش معلولان قرار داده‌ایم و در همین خصوص قرار است محتوایی که تهیه شده در 1570 مدرسه معلولین آموزش داده شود.

وی افزود: قراردادن مدرس در 31 استان و برای همه مدارس یکی دیگر از اهداف ما است. ما در همین باره در حال آموزش مربی ورزش معلولان هستیم که امیدوارم به نتایج خوبی نیز دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک ادامه داد: نکته دیگر موضوع استعدادیابی است چرا که سال‌ها از زمان جنگ تحمیلی گذشته و به همین دلیل میزان جانبازان نیز که می‌توانند ورزش حرفه‌ای کنند کمتر شده است. ما برهمین اساس باید استعدادیابی را نیز در دستور کار قرار بدهیم.

قدمی عنوان کرد: بحث دیگری که در خصوص هفته پارالمپیک پیگیری می‌کنیم موضوع معرفی الگوها به این جامعه هدف است. ما برنامه ریزی کرده‌ایم که قهرمانان و مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی را در طول این یک هفته به مدارس اعزام کنیم تا آنها الگوهای خوبی برای دانش آموزان معلول باشند.

وی گفت: هفته پارالمپیک از امروز آغاز می‌شود و مراسم روز بزرگداشت پارالمپیک نیز دوشنبه آینده در مجموعه ورزشی میلاد نور برگزار خواهد شد. در این مراسم قرار است به همه دانش آموزان مدال نمادین اهدا شود. سازمان‌ها و ارگان‌های زیادی در خصوص این مراسم همکاری می‌کنند که باید از همه آنها تشکر کنیم. امسال یازدهمین سال برگزاری مراسم است. اولین دوره روز پارالمپیک سال 82 و با حضور دو هزار و 860 نفر آغاز شد. سال گذشته نیز نزدیک به 52 هزار فرد معلول در مراسم مشارکت داشتند و پیش بینی ما این است که امسال این عدد به 60 هزار نفر برسد.

رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک در خصوص تأمین شرایط مالی برای برگزاری هفته پارالمپیک گفت: مبلغ 400 میلیون از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و 200 میلیون از سوی سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است. همچنین کمیته ملی پارالمپیک نیز برای هر استان بین 5 تا 15 میلیون هزینه درنظر گرفته است. در مجموع می‌توانم اشاره کنم که این مراسم نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دارد. باید به این نکته نیز اشاره کنم که جهت گیری اصلی ما در خصوص هفته پارالمپیک آموزشی و ورزشی است.

قدمی در پاسخ به این سوال که از چه کسانی برای حضور در مراسم روز پارالمپیک دعوت شده است، گفت: ما از همه مسئولان برای حضور در مراسم دعوت می‌کنیم اما معتقدم هر کسی که توفیق داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند. به هر حال این یک کار برخواسته از دل است و امیدوارم همه مسئولان در آن مشارکت داشته باشند. ما در جامعه تقریبا 8 میلیون فرد معلول داریم که اگر پدر و مادرشان را نیز حساب کنیم یعنی یک سوم جامعه، جامعه هدف ما هستند که باید مورد آموزش قرار بگیرند. در اکثر کشورها حمایت از معلولان یک پارچه است و فقط موضوع ورزشی مطرح نیست امیدوارم شرایط در کشورمان نیز به همینگونه باشد.

به گزارش تسنیم ،وی در پاسخ به این سوال که آیا در سایر کشورها نیز چنین مراسمی برگزار می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه مراسم ما الگویی برای سایر کشورها شده است و توانسته‌ایم در زمینه برگزاری روز پارالمپیک تبدیل به یک الگو شویم.

رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نیز کمک مالی در این باره داشته است یا خیر، گفت: از سوی وزارت ورزش اعتباراتی به کمیته های استانی ابلاغ شده است امسال خوشبختانه به واسطه موفقیت‌های کاروان ایران در بازی های پارااسیایی ارگان‌های بیشتری وارد میدان شدند که قطعا این مسئله کمک زیادی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید