ایران به دنبال ریشه‌کن کردن تروریست‌هاست

    کد خبر :39361

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تروریست‌های داعش این است که به دنبال ریشه‌کن کردن آنها است. طبیعی بود تا در مقابل حادثه تروریستی 17 خرداد جمهوری اسلامی ایران پاسخی بدهد.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به تروریست‌های داعش مستقر در سوریه، اظهار کرد: اسلام دین رحمت است و در آیات قرآن طرح شده که رحمت خداوند به غضبش پیشی دارد. در تمام آیات و روایات همواره بر اعتدال در دین تأکید شده است اما متأسفانه این روزها جهان شاهد بروز نوعی نگاهی اشتباه از اسلام است که با افراط و خشونت تلفیق شده است.

وی ادامه داد: برداشت‌های غلطی از دین که با روح اسلام در تقابل است باعث شده تا گروه‌هایی مثل تکفیری‌ها و داعش تشکیل شوند و شروع به فعالیت کنند. آنها به دنبال از بین بردن رحمت و اعتدال در جهان اسلام هستند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: این گروهک‌های تروریستی هم در جهان اسلام و هم در اروپا، آمریکا و استرالیا به نام اسلام پنجه بر عاطفه و مهر می‌کشند. برای پیشبرد کار خودشان الله اکبری هم چاشنی اقدامات نادرستشان کرده تا بگویند برای خدا چنین می‌کنند.

وی افزود: داعش مدتی است در شمال عراق و سوریه مستقر شد است؛ در مقابلش ائتلافی از سوی ایران و روسیه و ائتلاف آمریکا و غرب به دنبال ریشه‌کن کردن این گروهک تروریستی هستند. در واقع این ائتلاف‌ها نشان می‌دهد که جهان به دنبال ریشه‌کن کردن حرکات تروریستی است. البته در کنار فعالیت‌های نظامی و فعالیت‌های فرهنگی، کمک به توسعه فکری نیز از ملزومات ریشه‌کن کردن این اندیشه‌های جعلی است.

میرلوحی با اشاره به حمله تروریستی داعش در 17 خردادماه در تهران گفت:‌ با توجه به شهادت هموطنانمان در حمله تروریستی حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی طبیعی بود که اقداماتی مدافعانه از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد. البته نیروهای نظامی ما سال‌هاست که در عراق و سوریه با این گروهک‌های تکفیری و تروریستی مبارزه می‌کنند.

وی در پایان گفت: پیام حمله موشکی دیشب به تروریست‌ها این است که ایران به دنبال ریشه‌کن کردن افراط و خشونت‌طلبی و همچنین محکوم کردن اقدامات آنها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید