تقدیر از برترین‌های وزارت رفاه در عرصه خدمت‌رسانی

رشد ۱۱ درصدی عملکرد وزارت رفاه در سال جاری

    کد خبر :393505

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد۱۱ درصدی عملکرد وزارت رفاه در سال جاری خبر داد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته از بیشترین رشد در بین سازمان‌های تابعه برخوردار بوده اند.

رضا شریعت در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن ۱۷ شهریور این وزارتخانه برگزار شد گفت: در راستای اجرای مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی ملزم به استقرار نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیران و کارمندان، برنامه‌های سنجش و ارزیابی عملکرد و میزان بهره وری در واحدهای خود بوده و باید ضمن تهیه گزارش‌های نوبه‌ای و منظم، نتایج حاصل را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه کنند.

وی افزود: استقرار نظام مدیریت عملکرد و سنجش میزان موفقیت دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها، یکی از مهمترین ابزارهای توسعه سازمان ها است و فرصتی فراهم می آورد تا عملکرد دستگاه‌های اجرایی در فضای سالم رقابتی بر اساس الگوهای روز آمد مدیریتی ارزیابی شوند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نتایج حاصل از ارزیابی به عمل آمده در سال ۱۳۹۶ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، بیانگر کسب امتیاز ۱۴۹۰.۷۲ از مجموع ۲۰۰۰ امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی و اختصاصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: با توجه به امتیاز کسب شده، شاهد ۱۱ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال ۱۳۹۵ هستیم که ثمره آن افزایش رضایت و اعتماد عمومی جامعه به عنوان بزرگترین سرمایه و تکیه گاه نظام اداری، تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های امید بخش دولت تدبیر و امید است.

شریعت ادامه داد: در همین راستا ستاد و سازمان‌های تابعه در بعد شاخص های اختصاصی با کسب میانگین بالاتر از ۹۰۰ امتیاز در سطح عالی قرار گرفته اند و
ستاد وزارتخانه در مجموع شاخص‌های اختصاصی و عمومی با توجه به امتیاز کسب شده ۱۶۵۰/۶۰ در سطح خوب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نیز با کسب ۱۵۱۵.۷۷ امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در سطح خوب و رتبه دوم ، سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با ۱۴۲۶ امتیاز، صندوق بازنشستگی کشوری با ۱۳۹۱ امتیاز و سازمان تامین اجتماعی با ۱۳۷۸.۸۱ امتیاز در سطح متوسط و رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته از بیشترین رشد در بین سازمان‌های تابعه برخوردار بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، شریعت با اشاره به اینکه محورهای توسعه سرمایه انسانی، دولت الکترونیک و ارتقای سلامت اداری در بعد شاخص‌های عمومی، ستاد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده و در بعد شاخص‌های اختصاصی نیز معاونت‌های تعاون، روابط کار و رفاه اجتماعی حائز رتبه های اول تا سوم شده‌اند گفت: در همین بعد موسسه کار و تامین اجتماعی به عنوان سازمان مستقل نیز با کسب بالاترین میزان تحقق حائز رتبه برتر شده است.

وی ادامه داد: در بعد شاخص‌های عمومی، سازمانهای تابعه محور مدیریت سرمایه انسانی سازمان تامین اجتماعی با ۸۷ درصد و در محور ارتقای سلامت اداری سازمان بهزیستی با ۷۶.۶۰ درصد بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند. در بعد شاخص‌های اختصاصی سازمان‌های تابعه، محور های کارایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با ۱۰۰ درصد تحقق و صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۹ درصد و محور دسترسی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با۹۶ درصد بالاترین تحقق عملکرد را در محورهای ارزیابی عملکرد داشته‌اند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جشنواره شهید رجائی فرصت مناسبی فراهم آورد تا سایر سازمان‌های خارج از شمول مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، و واحدهای استانی ایشان نیز با توجه به ارزیابی های داخلی بعمل آمده مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید