کدام کشورها بیش‌ترین سرمایه‌ خارجی را جذب کرده‌اند؟

    کد خبر :393500

دفتر تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد که چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ موفق شد بیش‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی را در بین کشورهای جهان جذب کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، در کنفرانس خبری خود در شهر ژنو سوئیس گفت که چین با جذب ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ موفق شد در رده نخست جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی جهان قرار بگیرد.

به گزارش شین هوا، این در حالی است که حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سطح جهان با ۴۱ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۴۷۰ میلیارد دلار رسیده است. جیمز ژان افزود: تصویر کلان‌تر از چشم‌انداز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان از آن‌چه پیش‌تر تصور می‌کردیم، تیره و تارتر است.

پس از چین، انگلیس با جذب ۶۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در رده دوم و آمریکا با جذب ۴۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذای مستقیم خارجی در رده سوم قرار گرفته‌اند. بعد از این سه کشور نیز هلند با جذب ۴۴.۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی، استرالیا با جذب ۳۶.۱ میلیارد دلار، سنگاپور با جذب ۳۴.۷ میلیارد دلار، هنگ‌کنگ با جذب ۳۳.۶ میلیارد دلار، اسپانیا با جذب ۲۹.۸ میلیارد دلار، برزیل با جذب ۲۵.۵ میلیارد دلار و هند با جذب ۲۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در رده‌های چهارم تا دهم جای گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید