افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپا

    کد خبر :393465

آژانس خبری ای.جی.سی نیوز ایتالیا نوشت: با وجود هشدارها و فشارهای آمریکا، صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به اروپا بیش از ۲۶درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، این آژانس خبری روز دوشنبه افزود: با وجود فشارهای آمریکا مبنی بر کاهش مبادلات تجاری و روابط بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران، حجم صادرات غیرنفتی این کشور به سوی اروپا بیش از 26 درصد افزایش پیدا کرده است.

این آژانس خبری با اشاره به اطلاعات گمرک ایران نوشت: در نیمه نخست امسال ایران بیش از 56 میلیون تن کالای غیر نفتی به اروپا صادر کرده است و در همین مدت نیز بیش از 16 میلیون تن کالا وارد کرد. هر بشکه نفت ایران نیز هفته گذشته 80.68 دلار قیمت گذاری شد که 27.59 دلار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت.

این آژانس خبری با اشاره به اینکه ‘تحریم صادرات نفت ایران، بازارهای جهانی را دگرگون خواهد کرد’ افزود: کشورهای اروپایی ایتالیا، آلمان، بلژیک، اسپانیا، هلند، فرانسه، انگلستان، یونان، لهستان، اتریش، اسلواکی، پرتغال، دانمارک، کرواسی، سوئیس و جمهوری چک، کشورهای اروپایی هستند که در فهرست یکصد کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارند در حالی که آمریکا و مکزیک در مدت یاد شده از مقاصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده ‌اند.

صادرات کالاهای ایرانی به انگلیس در نیمه اول سال جاری بیش از 246 درصد از نظر وزن افزایش یافت اما 13 درصد از نظر ارزش افت کرد. واردات کشورهای دانمارک، مکزیک، اتریش و فرانسه از ایران در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزشی و وزنی تغییر محسوسی نداشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید