رشد محدود سهام آسیایی/تنش‌های سعودی رشد سهام را مهار کرد

    کد خبر :393397

روز سه‌شنبه، پس از افت سنگین هفته پیش، سهام آسیایی توانست با رشدی اندک، زیر پای خود را محکم کند. هرچند کندی رشد تولید کارخانجات چین و افزایش تنش‌ها بین عربستان و غرب، رشد سهام را محدود کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از افت سنگین هفته پیش، سهام آسیایی توانست با رشدی اندک، زیر پای خود را محکم کند. هرچند کند شدن رشد تولید کارخانجات چین و افزایش تنش‌ها بین عربستان و غرب، رشد سهام را محدود کرد.

از داده‌های تاجران اروپایی این‌طور پیداست که سهام این قاره اندکی بالاتر باز خواهند شد. فوتسی انگلیس ۰.۰۵ درصد، داکس آلمان ۰.۲۵ درصد و ۰.۱۵ درصد بالاتر معاملات امروز خود را آغاز می‌کنند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۲۵ درصد رشد کرد و از پایین‌ترین سطح ۱۹ ماهه خود که در روز پنج‌شنبه ثبت کرده بود، فاصله گرفت.

نیکی ژاپن، پس از سقوط سنگین ۲ درصدی روز گذشته، ۰.۸ درصد جهش کرد.

کوسپی کره‌جنوبی بدون تغییر باقی ماند. سهام استرالیا ۰.۵۳ درصد رشد کرد.

اما بازارهای بزرگ چین امروز در منطقه منفی قرار گرفتند؛ شاخص شانگهای ۰.۱۵ درصد افت کرد، کامپوزیت شن‌زن ۰.۹۳ درصد سقوط کرد و شاخص هانگ‌سنگ هم ۰.۱۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ناپدید شدن و قتل احتمالی روزنامه‌نگار عربستانی در کنسول‌گری عربستان سعودی در ترکیه، اعتراضات شدید بین‌المللی به این کشور غنی از نفت را در پی داشته است که دامنه آن بازارهای مالی جهان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن در معاملات دیشب تا پایین‌ترین نرخ برابر ۱ ماهه ۱۱۱.۶۲۵ سقوط کرد اما امروز ۰.۳ درصد بهبود یافت و به نرخ ۱۱۲.۱۰ دلار رسید.

در بازاراهای چین هم یوآن اندکی در برابر دلار تضعیف شد و به نرخ ۶.۹۲۵ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید