انتقاد از چراغ سبز میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در محدوده کاخ گلستان

    کد خبر :393314

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از چراغ سبز میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در سرای سیگارچی انتقاد کرد.

حجت نظری صبح امروز در جلسه علمی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه پیش از این پیشنهاد داده بودم که به مناسبت‌های مختلف نماینده اقشار و گروه‌های مختلف در صحن علنی شورا حاضر شوند و به بیان مشکلات خود بپردازند، گفت: همانطور که فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مناسبت هفته ناجا در جلسه حاضر می‌شود، می‌توانستیم برای روز جهانی عصای سفید نیز از نماینده نابینایان بخواهیم که با حضور در صحن به بیان مشکلات خود بپردازند.

وی همچنین با بیان اینکه از مدیرعامل شهروند می‌خواهیم که از خط بریل برای تابلوی قیمت اجناس فروشگاه استفاده کنند، گفت: “شودان” ورزش ویژه نابینایان است و چقدر خوب است که سازمان ورزش شهرداری و وزارت ورزش ، محل‌های مختلفی را در مناطق برای این ورزش ایجاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به تخریب سرای سیگارچی که در فهرست میراث جهانی است، گفت: در سال‌های قبل شاهد بودیم که حریم کاخ گلستان توسط ساخت و ساز سرای دلگشا نقض شد ، اخیرا نیز در اقدامی جدید شورای فنی سازمان میراث فرهنگی اجازه ساخت و ساز در سرای موقوفه سیگارچی را داده است که ارتفاع ساختمان‌ها 10.5 متر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نظری با بیان اینکه شهرداری باید از دادن مجوز به این ساخت و ساز خودداری کند، گفت: نباید اجازه دهیم که حریم کاخ گلستان دچار خدشه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید