سرلشکر باقری: در حوزه موشکی با نظام سلطه در رقابتی دائمی هستیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۰۷
    کد خبر :39326

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نظام سلطه فعلاً توان درگیری با ایران را ندارند، گفت: البته ما هم قصد درگیر شدن با آن‌ها را نداریم، اما در رقابت دائمی با آن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمد باقری در نشستی صمیمی با فعالان عرصه و فناوری کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت علم و پژوهش در کشور اظهار کرد: باید خدا را شکر کنیم که در مکتب اسلام و ایران اسلامی و مکتب اهل بیت تنفس می کنیم و دینی داریم که بر فضلیت علم و دانش تاکید دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگی که در کشور وجود دارد افزود: انقلاب اسلامی منشاء حرکت‌های بزرگ در منطقه بوده و تحولات جهانی تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به عرصه‌های مختلف جهاد در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌های مهم جهاد در کشور، جهاد علمی است که باید متناسب با نیازهای جامعه صورت گیرد.

 

باقری درباره حضور نظامی گسترده آمریکا در منطقه خاطر نشان کرد: نظام سلطه علاوه بر اقدامات نظامی خود گروه تروریستی– تکفیری داعش را که محصول کارهای پژوهشی آن‌ها روی گروه‌های تندروی اسلامی است، در منطقه ایجاد کردند که راه مقابله با آن‌ها گستره عظیمی از کارهای علمی و پژوهشی را می‌طلبد.

 

وی با اشاره به نقاط ضعف نظام سلطه در درگیری با ایران اسلامی گفت: آن‌ها فعلاً توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آن‌ها را نداریم، اما در رقابت دائمی با آن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم اظهار کرد: در عرصه‌های فراوانی از جمله در فن آوری‌های زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و… در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آن‌ها چند برابر بودجه دفاعی ماست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کپی برداری از صنایع و علوم غربی در حوزه‌های فنی قابل درک است، اما در علوم انسانی ما اساسا نمی‌توانیم از محصولات و تولیدات آن‌ها استفاده کنیم؛ زیرا ماهیت نظام و اداره جامعه ما با آن‌ها متفاوت است.

باقری افزود: آن‌ها در حوزه‌های علوم انسانی به دنبال ترویج علوم خود در کشور ما هستند و این امر خطرناکی است که ما باید هوشیارانه مقابل آن بایستیم.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان راه جبران عقب ماندگی‌های علمی و تکنولوژیک ایران را پیمودن راه‌های میان بر دانست و تاکید کرد: بسیج به عنوان بدنه انقلابی ملت ایران ظریفت‌های فراوانی از جمله در حوزه‌های علمی و پژوهشی دارد که با برنامه ریزی مدیران دولتی از این ظریفت بی بدیل می‌توان برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید