مسجدجامعی: لزوم ورود شهرداری به ساخت و ساز سرای سیگارچی

    کد خبر :393209

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از لزوم ورود سریع شهرداری تهران به موضوع عدم ساخت و ساز در سرای سیگارچی خبر داد.

احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه من نیز به سیستم رأی‌گیری در شورای شهر انتقاد دارم و می‌خواهم که هرچه سریع‌تر این سیستم اصلاح شود، گفت: من از محمدعلی کریمی، رئیس پیشین مرکز ارتباطات تشکر می‌کنم و از ما خواستند که نظرمان را درمورد عملکرد ایشان بگوییم.

وی با بیان اینکه کریمی اقدامات موثری در برپایی مراسم روز تهران داشت که منحصر به فرد بود تصریح کرد: چاپ تمبر روز تهران، رایگان شدن موزه‌ها و نیم بها شدن سینماها از اقدامات ایشان بود.

مسجدجامعی درمورد مکان برگزاری مراسم روز تهران نیز با بیان اینکه انتخاب کاخ گلستان که اولین بنای ثبت شده تهران در یونسکو است بسیار هوشمندانه بود اما دیکته نانوشته غلط ندارد گفت: از حجت میرزایی معاون پیشین برنامه ریزی نیز تشکر می‌کنم. هرچند که اگر حضور داشتند درمورد برنامه سوم توسعه با او حرف‌ها داشتیم و برای سکینه اشرفی، اولین معاون زن شهرداری تهران نیز که برای اولین بار در کل تاریخ بلدیه یک زن منصوب می‌شود را تبریک می‌گوییم و برای وی آرزوی موفقیت دارم.

وی درمورد تخریب سرای سیگارچی در محدوده بازار تهران نیز تصریح کرد: پیش از این ما تخریب سرای دلگشا که دقیقا روبروی میدان ارگ بود را داشتیم و حتی این ساخت و ساز سبب شد که حریم کاخ گلستان در معرض خطر قرار گیرد و در آستانه حذف از لیست یونسکو قرار گیرد اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند درمورد عدم ساخت سرای سیگارچی که حریم کاخ گلستان را در معرض خطر قرار می‌دهد اقدام موثر داشته باشد گفت: امیدوارم شهرداری تهران هرچه سریع تر به این موضوع ورود کند تا شاهد کش و قوس در این حوزه نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید