حضور استارتاپهای ایرانی در جیتکس/بازار داغ طراحی شبکه های اجتماعی

    کد خبر :393184

استارتاپهای ایرانی در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس، ایده های خود را برای جذب سرمایه گذاران بین المللی به نمایش گذاشتند.

۲۳ استارتاپ ایرانی در سالن استارتاپهای نمایشگاه جیتکس، ایده و دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات به نمایش گذاشتند و درصدد جذب شتابدهنده، سرمایه گذار و حمایت مشاوران هستند. در میان ایده های استارتاپی عرضه شده، طرح های مربوط به شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای بومی، رونق بیشتری دارند.

شبکه اجتماعی دومنظوره برای عکس و خرید

یکی از استارتاپهای ایرانی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس مشابه اینستاگرام را طراحی کرده با این تفاوت که تلفیقی با فروشگاه آنلاین است.

شاهین شهابی، طراح این شبکه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این شبکه ایرانی با برنامه نویسی و گرافیک کاملا داخلی به صورت عکس محور و متن محور طراحی شده است، توضیح داد: علاوه بر اینکه در این شبکه اجتماعی، کاربر امکان اشتراک گذاری عکس و ویدئو تا ۲۰ مگابایت آپلود را دارد، با تلفیق با فروشگاه های آنلاین، این امکان را نیز فراهم می کند که کاربر خرید آنلاین هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه فروشگاههای آنلاینی که دارای نماد اعتماد هستند می توانند کالای خود را از طریق این شبکه اجتماعی به فروش برسانند، افزود: امکان جستجو، فروش آنلاین با توجه به علائق کاربر، امکان فروش محصولات مورد نیاز کاربر و اعلام نظر کاربران در کالای خریداری شده در کنار اشتراک گذاری محتوا از جمله ویژگیهای این شبکه اجتماعی ایرانی است که نسخه اندروید و IOS آن در دسترس است.

شبکه اجتماعی برای کل کل فوتبالی ها

آرش زارعی، طراح شبکه اجتماعی و پیام رسان ویژه طرفداران فوتبال در گفتگو با مهر، گفت: این شبکه اجتماعی مختص فوتبال دوستان است و به نوعی مکانی برای کل کل طرفداران فوتبال محسوب می شود که از طریق این شبکه اجتماعی، تیم مورد نظر خود را انتخاب کرده و به هواداری تیم محبوب خود می پردازند.

وی با بیان اینکه نسخه اندروید و IOS این پیام رسان هم اکنون در دسترس است، افزود: امتیازدهی به تیم ها، پیش بینی نتایج بازیها، ثبت نظرات و هواداری دو آتیشه از جمله ویژگیهای این شبکه اجتماعی ایرانی است.

زارعی جذب باشگاههای فوتبال را از جمله اهداف طراحی این شبکه اجتماعی عنوان کرد و گفت: مکانیزم هوشمندی برای ممیزی محتوا در این شبکه اجتماعی نیز درنظر گرفته شده است تا کاربران آن مطابق با شئونات مدنظر، به هواداری تیم ها پرداخته و محتوای نامناسب منتشر نکنند.

بازار آنلاین عرضه و فروش آثار هنری

پلتفرم آنلاین عرضه و فروش آثار هنری نیز از دیگر طرح های ارائه شده از سوی استارتاپهای ایرانی در نمایشگاه جیتکس است.

حسین مسافر، طراح این پلتفرم با بیان اینکه این سامانه به عنوان بازار آنلاین فروش آثار هنری، این امکان را برای علاقه مندان فراهم می کند که به ۲۲ هزار اثر هنری از ۶ هزار هنرمند ایرانی و خارجی دست پیدا کنند، گفت: امکان خرید این آثار که در حوزه های نقاشی، خوشنویسی، خط و مجسمه است، وجود دارد.

وی با بیان اینکه گالری عرضه شده در این پلتفرم مورد تایید مراجع ذیربط از جمله انجمن خوشنویسان برای بخش نقاشی خط و یا شورای ارزشیابی آثار هنری قرار می گیرد و تاکنون نیز ۲ هزار هنرمند در این سامانه تایید هویت شده اند، ادامه داد: طراحی این پلتفرم با هدف تبدیل شدن به دانشنامه هنری صورت گرفته و در نمایشگاه جیتکس درصدد انعقاد قرارداد با کشورهای منطقه برای ایجاد تبادلات مالی هستیم.

به گفته مسافر، این سامانه به عنوان یکی از ۵ طرح برتر در نمایشگاه بارسلون و یکی از ۶ طرح برتر در نمایشگاه استارتاپهای ارمنستان برگزیده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید