عربستان ایران را مقصر قتل خاشقجی معرفی کند؟

    کد خبر :393109

مرکز مطالعات استراتژیک سوریه در گزارشی نوشت که تنها راه خروج عربستان از بحران قتل جمال خاشقجی این است که همانند همه بحران‌های پیشین، ایران را مقصر معرفی کند.
پایگاه اینترنتی مرکز مطالعات استراتژیک سوریه در گزارشی به قتل “جمال خاشقجی”‌ روزنامه نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در استانبول پرداخت و نوشت: یکی از محافظان شخصی “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان از اعضای تیم قتل و شکجه خاشقجی در استانبول بوده و بن سلمان نمی تواند به راحتی مدعی این موضوع شود که محافظ وی به صورت خودسرانه مرتکب این قتل شده است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: تنها راه خروج عربستان از این بحران این است که همانند همیشه ایران را مقصر این قتل معرفی کنند.

از سوی دیگر سناتور “وان هولن” اعلام کرد که دستور قتل خاشقجی بدون تردید از بالاترین هرم حکومت در عربستان صادر شده است و واشنگتن نباید شریک این جنایت پلید شود.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده است که مقامات سعودی در حال آماده شدن برای اعلام خبر کشته شدن خاشقجی هستند.

از قرار معلوم، سعودی ها قصد دارند دلیل قتل وی را اشتباه در بازجویی اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید