یک عضو شورای شهر مطرح کرد؛

فساد در ساخت و سازهای کرج

    کد خبر :393081

یک عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شهرداری کرج حدود 1200 میلیارد تومان بدهی دارد گفت: حدود 600 میلیارد تومان از این بدهی ناشی از وام‌های بانک شهر است که ماهیانه 12 میلیارد تومان سود به آن اضافه می‌شود.

اکبر سلیم‌نژاد در گفت‌وگو با  ایسنا در خصوص میزان بدهی شهرداری کرج به پیمانکارانی که در این کلانشهر پروژه‌های عمرانی انجام داده‌اند افزود: برآورد تقریبی از این رقم نشان می‌دهد که پیمانکاران از شهرداری کرج بین 500 تا 600 میلیارد تومان طلب دارند.

وی افزود: این میزان بدهی که شهرداری به پیمانکاران دارد در طول سال‌های اخیر انباشته شده است و البته بر خلاف بدهی که در بخش وام‌های بانکی وجود دارد سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

سلیم‌نژاد در ادامه به بخش دیگری از بدهی‌های شهرداری اشاره و اعلام کرد: این بخش به وام‌هایی که از بانک شهر اخذ شده مربوط می‌شود؛ شهرداری کرج حدود 300 میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفته بود اما به دلیل ناتوانی در پرداخت سررسید این بدهی در حال حاضر به حدود 600 میلیارد تومان رسیده و 12 میلیارد تومان در هر ماه هم سود به آن اضافه می‌شود. از طرف دیگر شهرداری کرج رقمی بین 700 تا 800 میلیارد تومان از بخش‌های مختلف طلب دارد که 300 میلیارد تومان آن چک برگشتی است.

وی ادامه داد: تاکنون راه‌حل‌هایی برای ایجاد موازنه بین بدهی‌ها و طلب‌های شهرداری ارائه شده است که به بررسی بیشتر نیاز دارد.

سلیم‌نژاد در ادامه به موضوع فساد در مدیریت شهری کرج اشاره و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در مدیریت شهری باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد و نظارت از سوی شورا، حراست و دستگاه‌های دیگر به خوبی انجام شود. به عنوان مثال حراست شهرداری باید با مشاهده اولین و کوچکترین تخلف از سوی هر بخش، اقدامات لازم را انجام دهد نه پس از اینکه اتفاق بزرگی افتاد ورود کند.

این عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بیشتر فسادی که در مدیریت شهری شاهد هستیم فساد در ساخت و سازهاست؛ ما در کرج حدود 18 هزار پرونده بلاتکلیف در حوزه ساخت و ساز داریم؛ این ساخت و سازها که یک شبه رخ نداده بلکه در بلند مدت صورت گرفته است پس می‌شد در همان زمان جلوی آن را گرفت.

وی افزود: حال با جمع شدن این 18 هزار پرونده نمی‌توان دست به تخریب زد، بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوطه با ارائه راه‌حل این مشکل را حل کنند تا هم این مسأله حل شود؛ هم از درآمد حاصل از آن می توان به شهر، کمک و هم خیال بخش زیادی از شهروندان را راحت کرد. اگر بتوان با طرح این پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 مشکل این 18 هزار پرونده را حل کرد بخش زیادی از مشکلات مالی شهرداری هم حل می‌شود و به این شهروندان نیز پایان کار تعلق خواهد گرفت.

وی بر لزوم توسعه دولت الکترونیک در شهرداری تأکید کرد و گفت: با این کار جلو بسیاری از فسادها گرفته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید