«گیلگمش۲» یک آلبوم موسیقی کاملا متفاوت

    کد خبر :393072

نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان در تدارک انتشار آلبوم «گیلگمش۲» پس از موفقیت مجموعه اول این پروژه و مشارکت در یک آلبوم دیگر در حال و هوای موسیقی الکتروجَز است.

پیام رونق نوازنده و آهنگساز که مخاطبان موسیقی با نوازندگی ساز «دیجیریدو» او را می‌شناسند، با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: طی ماه‌های اخیر مشغول تولید نسخه دوم پروژه «گیلگمش» هستم که نسخه اول آن بهمن‌ماه سال ۹۵ وارد بازار موسیقی شد. خوشبختانه به دلیل استقبال مناسبی که مخاطبان از این آلبوم داشتند تصمیم گرفتم نسخه دیگری از این مجموعه را برای انتشار آماده کنم که هم اکنون تولید و ضبط آن از نیمه گذشته و با یک کارکرد جدید در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رونق افزود: به دلیل اینکه دوست نداشتم فضای کار جدید مشابه پروژه قبلی باشد و به نوعی تبدیل به یک اثر تکراری نشود، تصمیم گرفتم از نوازندگان جدیدی نیز در کار استفاده کنم که بر این اساس محسن شریفیان نوازنده نی‌انبان، داود اریکه و میلاد درخشانی به گروه نوازندگان آلبوم اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: محور اصلی خط ملودی آلبوم «گیلگمش۲» روی ساز عود است که در کنار آن سازهای دیگری چون ساکسیفون و نی‌انبان نیز با فضای سازهای الکترونیک ترکیب شده که فکر می‌کنم می‌تواند دربرگیرنده فضای متفاوتی نسبت به آلبوم اول باشد. البته دوست داشتم هم برای آلبوم اول و هم برای این نسخه اجراهای زنده‌ای را هم تدارک ببینم اما مارکت موسیقی جوری روی موسیقی پاپ و خوانندگان فعال این عرصه متمرکز شده که من واقعا نمی‌دانم به چه شکل می‌توان برای چنین اجراهایی برنامه‌ریزی کرد. اصلا شرایط و زمان‌بندی مناسبی برای گروه‌هایی که در فضایی غیر از موسیقی پاپ فعالیت می‌کنند، وجود ندارد و ما ناچاریم منتظر برنامه‌های دوستان حوزه پاپ باشیم که گویا فعلا در اولویت قرار دارند.

این نوازنده ساز دیجیریدو که تاکنون با خوانندگان و گروه‌های متعددی در عرصه موسیقی فعالیت داشته، درباره دیگر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: پروژه دیگری هم در دست تولید و ضبط دارم که حال و هوای موسیقایی آن در سبک الکتروجَز خواهد بود. من به همراه بابک صفرنژاد نوازنده مطرح ساز هارمونیکا، شایان نقره‌ساز با سینتی سایزر و شهریار وطنی نوازنده سازهای الکترونیک در آن به عنوان نوازنده حضور خواهیم داشت. این آلبوم از نظر خودم بسیار اثر متفاوتی است که امیدواریم آن را به صورت بین‌المللی نیز عرضه کنیم.

آلبوم «گیلمگش» را پیام رونق بهمن ماه سال ۹۵ وارد بازار موسیقی کرد. ایده تولید این آلبوم بین سال‌های ۹۱ و ۹۲ شکل گرفت و گروه ضبط اثر را از سال ۹۳ آغاز کردند. مفهوم کلی این آلبوم روایت موسیقایی یک اثر ضدجنگ برای ترویج صلح و آرامش با استفاده از اسطوره «گیلگمش» در فضاسازی‌های موسیقی الکترونیک غربی و ترکیب آن با ملودی‌های کمتر استفاده‌شده موسیقی مشرق زمین بود. تلاش برای ایجاد فضای موسیقایی با استفاده از ملودی های شرقی از هند و آسیا و تلفیق آن با هارمونی غربی برگرفته از اسطوره گیلگمش به عنوان یکی از نام آورترین و کهن ترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان از دیگر ویژگی‌های این پروژه بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید