اپل پلتفرم تجزیه و تحلیل موسیقی Asaii را خریداری کرد

    کد خبر :392665

اپل یک پلتفرم تجزیه و تحلیل موسیقی به‌ نام آسایی را خریداری کرده است. قیمت این خرید احتمالا زیر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

بر اساس اعلام منابع ناشناس اکسویس (Axois)، اپل یک استارتاپ سانسفرانسیسکویی به‌ نام آسایی (Asaii) را خریداری کرده است. این استارتاپ در زمینه تجزیه و تحلیل موسیقی فعالیت دارد. بنابه گزارش‌ها، هزینه‌ی پرداخته‌شده برای این خرید که اپل تاکنون آن را تایید نکرده، زیر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

آسایی، ابزاری را تولید کرده که به برندهای موسیقی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی بتوانند هنرمندان را کشف، نظارت و مدیریت کنند. آسایی که منبع داده‌های آن شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و همچنین سرویس‌های استریم موسیقی از جمله اپل موزیک، اسپاتیفای، یوتیوب و ساندکلاود است می‌تواند به کشف استعدادهای جدید نیز کمک کند.

پلتفرم یادشده درواقع خود شامل دو محصول است: محصول اول یک میزکار مدیریت موسیقی است که با استفاده از امکانات آن می‌توان استعدادها را به‌راحتی مدیریت و بر آن‌ها نظارت کرد. محصول دیگر آسایی یک API برای سرویس‌های موسیقی است که با بهره گرفتن از آن می‌توان یک موتور پیشنهاددهنده‌ی موزیک به پلفترم‌های موردنظر اضافه کرد.

در بخشی از توضیحات وب سایت پلتفرم آسایی این‌گونه توضیح داده شده است:

الگوریتم‌های سیستم یادگیری ماشینی ما می‌تواند هنرمندان را ده هفته قبل از اینکه در چارت‌ها قرار بگیرند، شناسایی کند. الگوریتم‌های ما قادر است قبل از هر کس دیگری، جاستین بیبر بعدی را پیدا کند.

در گزارش مورد بحث همچنین اشاره شده که این خرید، اپل را قادر خواهد ساخت تا بتواند محتوای بیشتری را به کاربران خود ارائه داده و علاوه بر این با سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای که به‌طور مستقیم با هنرمندان کوچک‌تر و برند‌های موسیقی همکاری می‌کند، به‌طور جدی‌تر رقابت کند. افزون بر این، سرویس اپل موزیک و آی‌تیونز نیز به احتمال زیاد از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آسایی بهره خواهند برد.

آسایی در آگوست سال ۲۰۱۶ توسط سونی تیکانات، آستین چن و کریس ژنگ تاسیس شد. این سه تن در شرکت‌های بزرگی چون اپل، فیسبوک، اوبر، سالزفورس و یلپ فعالیت داشته‌اند. با توجه به پروفایل لینکدین خالقان آسایی، هر سه آن‌ها از اکتبر سال ۲۰۱۸ در تیم اپل موزیک مشغول به کار هستند.

ماه قبل ایمیلی که پلتفرم آسایی برای مشتریان خود ارسال کرده بود، توسط موزیک‌الای (Music Ally) منتشر شد که متن آن حاکی از تعطیلی سرویس یادشده در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ بود.

Apple ماه پیش اعلام کرد که خرید سرویس شِزَم (Shazam) را کامل کرده است. شزم، یک سرویس تشخیص موسیقی بسیار محبوب است که می‌تواند نام و متن آهنگ‌ها و موزیک ویدیوها را شناسایی کند. شزم می‌تواند با سرویس‌های دیگر اپل بیشتر ترکیب شده و بدین ترتیب قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران اکوسیستم کوپرتینویی‌ها قرار دهد. به‌عنوان مثال، اپل می‌تواند از این سرویس در اپل موزیک و دستیار صوتی سیری نیز بهره ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید