شبیه سازی ابتلا به آلزایمر با مدل رایانه ای

    کد خبر :392475

گروهی از محققان سوئیسی و آمریکایی برای اولین بار موفق به مدل سازی رایانه ای شیوه ابتلا به آلزایمر شده اند که نشان می دهد چگونه پروتئین های سمی عامل این بیماری در درون مغز منتشر می شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، مدل سازی مذکور به طور بسیار مفصل و همراه با جزئیات است و نشان می دهد که چگونه در یک بازه زمانی ۳۰ ساله پروتئین های سمی در مغز انتشار می یابند.

مدل سازی یادشده هم به یافتن روش های درمانی تازه برای مقابله با آلزایمر کمک می کند و هم به محققان امکان می دهد تا با دقت بیشتری از کارآیی روشهای درمانی جدید اطمینان کسب کنند.

مدل سازی رایانه ای مذکور هم برای بررسی سیر پیشرفت بیماری آلزایمر و هم برای بررسی نحوه گسترش بیماری پارکینسون و هم برای مقابله با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (که موجب تخریب غیرقابل جبران شبکه عصبی و مغز و نخاع می شود)، قابل استفاده است.

مدل رایانه ای مذکور پس از شناسایی پروتئین های خاص عامل ایجاد هر یک از این بیماری ها توسط پزشکان می تواند پیشرفت و روند تخریبی حاصل از عملکرد هر یک را در مغز بررسی کند.

قرار است نرم افزاری که به منظور این مدل سازی مورد استفاده قرار گرفته به رایگان در اختیار دیگر دانشمندان قرار بگیرد تا آنها نیز بتوانند در ارتقای این فناوری مشارکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید