رسول نجفیان: شهرت، جنبه می‌خواهد

    کد خبر :392426

رسول نجفیان با تاکید بر اینکه اغلب چهره‌های مشهور جامعه از به نمایش گذاشتن خود پرهیز می‌کنند، گفت: به نظرم شهرت جنبه می‌خواهد و گاهی بی‌جنبگی است که برخی از افراد مشهور احساس خودبزرگ‌بینی دارند یا فکر می‌کنند هر چیزی را که از خود نشان دهند با ارزش است و به درد دیگران می‌خورد.

بازیگر سریال‌های «مسافر ری» و «رعنا» در گفت‌وگویی درباره‌ی وضعیت فضای مجازی در دنیای امروز اظهار کرد: هر پدیده‌ای که در دوره‌های تاریخی جهان به وجود می‌آید، هم منافع و مزایا و هم معایب خود را دارد. فضای مجازی تنها فضایی است که هر کس به راحتی می‌تواند هر چه در دل دارد را بروز دهد و تلخی این فضا آنجاست که هر فردی فکر می‌کند درباره هر چیزی می‌تواند اظهار نظر کند.

این پدیده به دلیل اینکه تازه است، دچار بحران و آشفتگی است. هر کس به خود اجازه می‌دهد که به هر فردی که می‌خواهد توهین کند، اما عمدتا این مزیت‌ را هم دارد که افراد می‌توانند حرف‌های خود را بزنند و درباره پدیده‌ها به دور از فحاشی و توهین اظهار نظر کنند که امیدوارم این وجه جا بیفتد و برخوردهای تند و زننده به این قضایا وارد نشود.

او درباره اینکه برخی از هنرمندان در فضای مجازی خود را به نمایش می‌گذارند، گفت: متاسفانه برخی در این فضا عقده‌گشایی می‌کنند؛ البته قصد توهین به فردی را ندارم. من تا به امروز رفتارهایی در افراد مشهور و گمنام دیدم که به نظرم نوع رفتارشان مقداری عقده‌گشایی است.

بهتر است که یک هنرمند اصیل آثار خود را به منصه ظهور برساند به جای اینکه به شکل تاسف‌باری عقده‌گشایی و عکس‌هایی از خود منتشر کند که به همه نشان دهد چه کسی است و چه می‌کند؛ البته اگر حیطه خصوصی افراد باشد، به ما ارتباطی ندارد اما وقتی همه چیز خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و ممکن است برای مردم بت شده باشد، ضرر دارد و گاهی اذیت و آزار و نتیجه بدی در این راستا به وجود می‌آید.

نجفیان ادامه داد: من هرگز وارد این مسائل نشده‌ام، اما متاسفانه در فضای مجازی به‌جز موارد خوب و مثبت، عقده‌گشایی‌هایی هم را می‌بینم که امیدوارم برطرف شود.

این کارگردان و خواننده با اشاره به رفتار دوگانه هنرمندان در فضای اجتماعی و مجازی تصریح کرد: برخی بخاطر کارهای تبلیغاتی عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارند و دیگران را دعوت به دیدن می‌کنند که گاهی نیز دچار خودبزرگ‌بینی خواهند شد.

به نظرم شهرت جنبه می‌خواهد و گاهی بی‌جنبگی است که برخی از افراد مشهور احساس خودبزرگ‌بینی می‌کنند یا فکر می‌کنند هر چیزی را که از خود نشان دهند با ارزش است و به درد دیگران می‌خورد،‌ در حالی که به نظرم برخی از این موارد عقده‌گشایی است.

یعنی یک بیمار جلب توجه را می‌بینم که می‌خواهد بگوید من هستم به صرف اینکه فیلمی را بازی کرده یا در ورزش موفقیت کسب کرده است البته در صد این افراد در بین افراد مشهور جامعه ما کم است و بسیاری از آن‌ها از این موارد بری هستند و این کار را انجام نمی‌دهند.

او با اشاره به اینکه هر فردی باید در زمینه‌ای اظهار نظر کند که تخصص آن را داشته باشد، گفت: زمانی که فردی دارای تخصص است،‌ اشکال ندارد که درباره مساله‌ای صحبت کند، اما برخی از آن‌ها به چرند و پرندگویی می‌افتند.

گاهی درباره همه چیز اظهار نظر کردن، ناشی از بی‌سوادی و بی‌اطلاعی است و متاسفانه برخی چون مشهور هستند، فکر می‌کنند هر حرفی می‌زنند درست است، اما این مساله را عقده‌گشایی می‌دانم و به نظرم صلاح آن‌ها نیست که برخی صحبت‌ها را داشته باشند. ممکن است برخی از هنرمندان با مطالعه و تجربه اظهار نظر کنند که ایرادی ندارد.

نجفیان در پایان درباره وضعیت سریال‌های «از یادها رفته» و «ژرفاخند» تصریح کرد: در حال همکاری با سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان هستم که در این سریال نقش پدری را دارم که دخترم در ارتباط با انتخاب زوج برای خود دچار تعارض شده است.

همچنین در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که هنوز سیستم ارباب و رعیتی در آن وجود دارد و به دخترم ظلمی می‌شود. بهرام بهرامیان یک نویسنده و کارگردان بسیار متعهد است که وسواس‌های کاری خود را دارد. فکر می‌کنم و امیدوارم این سریال هم با استقبال روبه‌رو شود.

تصویربرداری این سریال به‌زودی تمام می‌شود. همچنین قرار بود که سریال «ژرفاخند» با موضوع طنز ادبیات را بسازم که متاسفانه اسپانسر پیدا نکردم چون ترجیح می‌دادم یک اسپانسر قوی باشد که سریال را بسازم و در اختیار هر شبکه‌ای که می‌خواهد بگذارم اما متاسفانه به دلیل مسائل اقتصادی کشور این اتفاق نیفتاد و همچنان دنبال اسپانسر هستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید