بورگوارد به واسطه فروش پایین به دردسر افتاد

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷
    کد خبر :392400

شرکت چینی فوتون به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران جدید در بورگوارد قصد دارد 67 درصد از سهام این برند آلمانی را به فروش برساند زیرا زیان‌های مالی بورگوارد همچنان رو به افزایش است. از زمان احیای بورگوارد، این شرکت دو کراس‌اوور بنزینی BX5 و BX7 را به بازار عرضه کرده است. علاوه بر این، نسخهٔ الکتریکی BX7 نیز با نام BXi7 در چین به فروش می‌رسد. محصولات بورگوارد در کارخانهٔ فوتون در پکن تولید می‌شوند. این شرکت در ماه جولای به بازار آلمان هم وارد شد و BX7 را به‌عنوان اولین محصول خود از زمان فروپاشی در سال 1961 در زادگاهش به فروش رساند.

بااین‌حال همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی‌های مالی بورگوارد پیش نرفته است زیرا به گزارش اتوموتیو نیوز، فروش این شرکت تا پایان ماه جولای امسال 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به نزدیک 19 هزار دستگاه رسیده است. به گفتهٔ فوتون، به خاطر این کاهش فروش، بورگوارد تا آگوست سال جاری بیش از 1.6 میلیارد یوآن (231 میلیون دلار) ضرر داشته است. این در حالی است که فعلاً هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع فروش این برند آلمانی دیده نمی‌شود.

جدیدترین محصول بورگوارد کراس‌اووری بنام BX6 است. این خودرو در اصل یک کراس‌اوور کوپه است که طراحی شیک‌تری نسبت به دو محصول قبلی این شرکت دارد. نسخهٔ کانسپت این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی شد و نسخهٔ تولیدی آن به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. بورگوارد زمانی سومین خودروساز بزرگ آلمان بود اما در سال 1961 به دلیل مشکلات شدید مالی ورشکست و منحل شد. سپس در سال 2015 شرکت چینی فوتون، این برند باسابقهٔ آلمانی را خریداری و احیا نمود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید