91 روز حبس، جریمه واحد خدماتی آلاینده در چهارمحال و بختیاری

    کد خبر :392387

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری از صدور حکم قضایی برای واحد خدماتی آلوده‌کننده محیط‌زیست در شهرکرد خبر داد.

«شهرام احمدی» با اعلام این خبر اظهار کرد: یک متخلف زیست‌محیطی به اتهام ایجاد آلودگی محیط‌زیست از طریق رهاسازی پساب واحد خدماتی در زمین‌های مجاور کارگاه پس از سیر مراحل قانونی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: این فرد متخلف چندی پیش به‌علت نبود توجه به اخطاریه‌های زیست محیطی برای رفع آلایندگی و رهاسازی پساب در زمین‌های مجاور و تهدید علیه بهداشت عمومی توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تحت پیگیری قضایی قرار گرفت و به مراجع قضایی معرفی و مسئول این واحد خدماتی با استناد به ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و ماده 688 قانون مجازات اسلامی توسط مراجع قضایی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که یکی از منابع آلاینده محیط‌زیست، پساب حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است، تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان طی شش ماهه نخست امسال تعداد 1212 مورد پایش از واحدهای استان به عمل آورده که با واحدهای متخلف قاطعانه برخورد حقوقی و قضایی میکند.

به گفته وی، طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط‌زیست می‌شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می‌شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید