سند محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی:

توافق ایران و روسیه، تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را دور می‌زند

    کد خبر :392301

بر اساس یک سند محرمانه وزارت خارجه رژیم اشغال‌گر قدس، توافق نفتی بین ایران و روسیه می تواند تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران را دور بزند.
منابع رسانه‌ای صهیونیستی یکشنبه شب به وقت تهران، به هشدار وزارت خارجه این رژیم در خصوص توافق جدید ایران و روسیه و یافتن ساز و کاری در کمک به فروش نفت ایران با توجه به آغاز قریب‌الوقوع تحریم‌های نفتی آمریکا که قرار است ماه آینده شروع شود، اشاره کردند.

آنطور که رسانه‌های صهیونیستی همچون شبکه خبری «هاداشات تی وی» با استناد به اسناد محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گزارش کرده‌اند، این ساز و کار امکان صادرات نفت خام ایران به روسیه از طریق دریای خزر را فراهم می‌کند. این نفت سپس با تصفیه در پالایشگاه‌های روسیه به دیگر کشورها صادر می‌شود. قرار است در عوض، مسکو نیز امتیازات و خدمات تجاری به ایران ارائه دهد.

به گزارش فارس، بر اساس سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، هدف این ساز و کار جدید قادر ساختن ایران به دور زدن تحریم‌های آمریکا بر صنعت نفت خود است. این دور از تحریم‌ها قرار است در چهارم نوامبر (13 آبان) اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، توافق بین ایران و روسیه در تهران و در جریان نشست ماه گذشته بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حاصل شد.

در اسناد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هشدار داده شده که کشورهای اروپایی حامی برجام (آلمان، انگلیس و فرانسه ) به طور ضمنی موافق با تداوم فروش نفت ایران به کشورهای مختلف در آسیا هستند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، هدف از این ساز و کار و توافق ضمنی کشورهای اروپایی موافق برجام جلوگیری از سقوط اقتصاد ایران است. آنطور که منابع صهیونیستی گزارش کرده‌اند توافق پوتین و روحانی «بسیار قابل توجه» بوده و تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کند.

در گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اشاره شده که این ساز و کار تاکیدی بر منافع مشترک بین مسکو و تهران است.

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید