قیمت نفت ۴۷دلار شد

    کد خبر :39226

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت، معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۴۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.
به گزارش رویترز، تداوم افرایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و ادامه وضعیت مازاد عرضه در بازار به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش عرضه موجب شد تا قیمت نفت امروز معاملات هفتگی را با کاهش آغاز کند.
به گزارش  بازتاب به نقل از تسنیم، بروز نشانه هایی از کاهش تقاضا نیز در افت قیمت ها موثر بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 47 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 15 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش داشت و به 44 دلار و 59 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی از اواخر ماه می، یعنی زمان اعلام تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و 11 کشور دیگر تولید کننده نفت تاکنون، حدود 14 درصد کاهش داشته است.
تجار گفتند، عامل اصلی کاهنده قمیت ها در بازار، رشد بدون وقفه تولید نفت آمریکاست که سبب تضعیف تلاش های اوپکم شده است.
موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد: «تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته نیز 6 مورد افزایش داد و به روند افزایشی خود ادامه داد.»
گرگ مک کینا، استراتژیست بازار در موسسه آکسی تریدر گفت: «الان 22 هفته متوالی است که تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا در حال افزایش است. این یک رکورد محسوب می شود.»
بر اساس اعلام گلدمن ساکس، تولید کنندگان آمریکایی از 27 ماه می تاکنون 431 سکوی نفتی را افزایش داده اند. این بانک آمریکایی اضافه کرده که در صورت داونم افزایش تعداد سکوهای حفاری با سرعت فعلی، تولید نفت آمریکا در فاصله سه ماهه پایانی سال گذشته و مدت مشابه سال جاری در میادین نفت شیل پرمیان، ایگل فورد، باکن و نیوبرارا 770 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
نشانه هایی نیز در حال بروز است مبنی بر اینکه میزان رشد تقاضا در آسیا، بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت جهان، در حال کند شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید