نماینده ارومیه در مجلس:

مدارس کانکسی آذربایجان‌غربی در فصل سرما غیرقابل استفاده می‌شوند

    کد خبر :392256

‍ نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مدارس کانکسی در آذربایجان غربی در فصل سرما غیر قابل استفاده می‌شوند.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با  ایسنا در انتقاد از عدم توزیع عادلانه‌ امکانات بین مدارس افزود: در آذربایجان غربی هنوز برخی کلاس‌های درس در کانکس تشکیل می‌شود که در فصل سرما این کانکس‌ها با معضل یخ زدگی، مواجه و در این ایام عملا غیر قابل استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس نیاز سنجی صورت گرفته در آذربایجان غربی، این استان در حال حاضر 5000 کلاس جدید نیاز دارد تاکید کرد: تعدادی از دانش آموزان در مدارس خشتی و گلی مشغول به تحصیل هستند که نیاز مبرم به بازسازی و نوسازی دارند.

قاضی پور با انتقاد از نبود عدالت آموزشی در شهرستان‌های کشور در قیاس با پایتخت اظهار کرد: در برخی مدارس تهران کلاس‌های درس به آخرین امکانات و تکنولوژی روز مجهز است، این در حالی است که در برخی استان‌ها دانش آموزان از نبود سر پناهی برای به مدرسه رفتن هم رنج می‌برند.

نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: این فاصله و شکاف طبقاتی به بی عدالتی آموزشی و حتی اجتماعی دامن می‌زند.

قاضی‌پور با اشاره به اهمیت دین اسلام بر تحصیل و تأکید قانون اساسی بر تحصیل رایگان، یادآور شد: بر اساس اصل سی‌ام قانون اساسی، دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید