احتمال جدایی وزیر دفاع آمریکا هم قوت گرفت/ ترامپ: متیس ممکن است از مقام خود کناره گیری کند

    کد خبر :392189

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به احتمال کناره گیری جیمز متیس وزیر دفاع این کشور از مقام خود اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکا در روزهای اخیر از احتمال برکناری یا کناره گیری متیس از مقام خود به علت اختلاف نظر با سیاست های رئیس جمهوری کشورش خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن؛ ترامپ در برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس گفت که این ژنرال بازنشسته ممکن است از مقام خود کناره گیری کند.

براساس بخش های برگزیده گفت وگوی ضبط شده ترامپ با این برنامه که پیش از پخش شدن کامل آن منتشر شده است، وی افزود: اگر حقیقتش را بخواهید به نظر من وی گونه ای دمکرات به شمار می رود، هر چند مرد خوبی است و ما به خوبی همکاری می کنیم، اما ممکن است مقام خود را ترک کند.

ترامپ در عین حال گفت: اطمینان ندارد که متیس قصد استفعا داشته باشد، اما ممکن است چنین قصدی داشته باشد.

تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز یکشنبه گذشته نوشته بود: کاخ سفید و پنتاگون در پشت صحنه درصدد تهیه فهرست جدیدی از افسران ارشد هستند تا جای چند مقام اصلی و عالی رتبه ارتش آمریکا را که در حال بازنشستگی اند، پر کنند.

هر چند «متیس» نقش مهمی در معرفی نامزدهایی که باید درسنا تائید شوند، دارد، اما هیچکس نمی داند که خود وی قرار است تا کی در منصب خود باقی بماند و همچنین از نام های پیشنهادی وی نیز اطلاعاتی در دست نیست. اما گروه جدیدی از فرماندهان ارشد ممکن است به ترسیم سیاست و عملیات های نظامی آمریکا طی سال های آتی کمک شایانی کند.

شمار زیادی از اعضای دولت و دستیاران ترامپ از هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری وی در ژانویه 2017تاکنون به صورت غیرمنتظره از مقام خود کناره گیری و یا برکنار شده اند که آخرین آنها نیکی هیلی نماینده جنجالی این کشور در سازمان ملل متحد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید