توضیحات ذوالفقاری درباره بازارچه‌های مرزی و امنیت مرزنشینان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۷
    کد خبر :392070

معاون امنیتی اجتماعی وزیر کشور توضیحاتی را درباره بازارچه‌های مرزی و امنیت مرزنشینان مطرح کرد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی اجتماعی وزیر کشور، در حاشیه نشست خبری ستاد اربعین در جمع خبرنگاران درباره ایجاد بازارچه‌های مرزی برای 4 استان، اذعان کرد: بازارچه‌های مرزی صرفاً برای این چهار استان مرزی پیش بینی کرده معافیت‌هایی هم برای آنها در نظر گرفته شده است. افرادی که خارج از این محیط بار می‌آورند، نام آن‌ها کولبر نیست بلکه یک رفت‌وآمد غیرقانونی و غیرمجاز است.

وی در ادامه، تصریح کرد: کولبرهایی که از مرز غیرمجاز عبور می‌کنند نامشان کوله بر نیست، قاچاق است و حتی اگر قاچاق هم نکند تردد آن‌ها غیر قانونی است و وارد حیطه مرزی شدند. در مناطق مرزی هیچ مماشاتی نداریم اگر کسی وارد خط مرزی شود، اول به او اخطار می‌شود و اگر ایست نکند به وی تیراندازی خواهد شد.

معاون امنیتی اجتماعی وزیر کشور در ادامه خطاب به مردم مرز نشین، گفت: مردم شریف مرزنشین از مرزهای کشور عبور نکنید ما با پیگیری‌هایی که برای مردم مرزنشین داشتیم برای 4 استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان بلوچستان 15 بازارچه را به تصویب دولت رساندیم.

ذوالفقاری ضمن تشریح معافیت گمرکی در برخی شهرهای مرزی، گفت: در هر ماه هر خانواده 4 نفره، 2 میلیون و 800 هزار تومان معافیت گمرکی دارد. حتی نیاز نیست از کشورهای مقابل کالا وارد کند، اعلام کردیم شما می‌توانید ترانزیتی که صورت گرفته سهمیه‌اش را بردارید و دیگر نیازی به کولبری نیست.جلساتی گذاشتیم و توافق 3 وزارت‌خانه را برای واردات 123 قلم کالا به دست آوردیم.

به گزارش تسنیم ،وی افزود: اگر با این طرح موافقت شود، مرزنشینان می‌توانند آن 123 قلم کالا را وارد کنند و همچنین در طول ماه هم از 2 میلیون 800 هزار تومان معافیت گمرکی استفاده کنند، از هموطنان مرزنشین خواهش می‌کنیم از مرزهای غیرقانونی عبور نکنند تا این حوادث پیش نیاید.

معاون امنیتی اجتماعی وزیر کشور در همین زمینه خاطر نشان کرد: مرزبانان ما می‌گویند گاها در شب‌ها به برخی از این افراد ایست می‌دهند و آنها توجه نمی‌کنند، گاهی هم اتفاق افتاده که عناصر تروریستی وارد مرزها شده و مرزبان‌های ما را به شهادت رسانند. اگر تروریست‌ها به جای کولبر موادی را وارد کشور کرده چه کسی جواب‌گو است؟ خود مردم مرزنشین می‌دانند همه دستگا‌ه‌ها با همه وجود پای کار آمدند تا مشکلات معیشتی این 4 استان برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید