رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

اجرای برنامه‌های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت ‌

    کد خبر :391793

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای برنامه‌های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

عیسی کلانتری در سفر به سیستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: لزوم تغییر معیشتی مردم سیستان از کشاورزی به کاشت گلخانه باید مورد توجه باشد.

وی گفت: دولت در کارگروه‌های مختلف محیط زیست، تالاب هامون را بصورت ویژه در حال پیگیری دارد. بسیاری از ریزگردهای منطقه منشا خارجی دارد و باید موضوع تالاب هامون بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز از نزدیک مسائل زیست محیطی تالاب هامون مورد بررسی قرار می‌گیرد و در گزارشی ویژه در دولت بررسی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خشک شدن هامون سبب شده تا گرد و غبار، طوفان‌های شن و گرمای طاقت فرسا مشکلاتی را برای مردم سیستان به وجود آورد.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری جهت بررسی اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه سیستان امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است. او در اولین ساعات سفر خود مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه را افتتاح کرد.

تالاب هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می‌شود. رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته است و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می‌شود.

به گزارش ایسنا سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری زاهدان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید