فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد

تدابیر ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌ها / ممنوعیت عملیات عمرانی در جاده‌های 6 استان

    کد خبر :391754

فرمانده پلیس راه کشور تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه اربعین را تشریح کرد.

سردار محمدحسین حمیدی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: پلیس راه آمار و ارقام دقیقی از میزان سفر در معابر منتهی به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و بازگشت از این مرزها در طول اجرای طرح اربعین در سال‌های گذشته را دارد و آمارها نشان می‌دهد که تردد در محورهای منتهی به چذابه و شلمچه در سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به نزدیکی سیستم ریلی و راه آهن به مرز شلمچه ، اظهار کرد: بنابراین توصیه ما به زائران این است که از مرزهای شلمچه و چذابه برای سفر به عراق استفاده کنند.

حمیدی با بیان اینکه امسال شرایط کنترلی در مسیرها و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی از سوی پلیس تشدید شده است ، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در سال‌ گذشته شاهد کاهش تصادفات رانندگی بوده‌ایم.

حمیدی با اشاره به تمهیدات و ابلاغیه لازم پلیس در طول مدت اجرای طرح اربعین ، گفت: از 28 مهر تا 14 آبان ماه امسال در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌شود و در همین راستا نیز کلیه عملیات عمرانی در این تاریخ در مسیرها و معابر این استان‌ها ممنوع است.

وی افزود: همچنین شرکت‌های حمل و نقل در محورهای منتهی به مرز به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی، اجازه صدور بارنامه را در این تاریخ نخواهند داشت و ناوگان حمل بار و مسافر نیز از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها تحت نظارت قرار می‌گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور در ادامه ممنوعیت تردد خودروهای ترانزیتی در زمان اجرای طرح اربعین و اعلام آماده باش به نیروهای امدادی در طول این مدت را جز ابلاغیه‌های دیگر برشمرد و افزود: همچنین اعطای هرگونه مرخصی خروج از شهر برای تاکسی‌های ون و سایر تاکسی‌های شهری در زمان اجرای طرح اربعین ممنوع است.

حمیدی با بیان اینکه اتوبوس‌های درون شهری در مسیر رفت و برگشت باید به صورت گروهی حرکت کنند، گفت: این اتوبوس‌ها باید فرم تردد گروهی را که از سوی اتوبوسرانی و با تاییدیه پلیس راه صادر می‌شود را داشته باشد.

به گزارش ایسنا،فرمانده پلیس راه درباره اعمال محدودیت‌های ترافیکی نیز گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی با توجه به حجم ترافیک و به صورت مقطعی با تشخیص فرمانده اعمال می‌شود و ممکن است برای روان سازی ترافیک به صورت موقت برخی مسیرها یک طرفه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید