رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

رشد چشمگیر تلفات حوادث رانندگی در فروردین امسال

    کد خبر :391750

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که فروردین ماه امسال بیشترین آمار افزایش کشته را در پنج ماهه امسال داشته است.

دکتر احمد شجاعی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین – که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد – درباره آمار متوفیان حوادث رانندگی در ایام اربعین اظهار کرد: آماری که به‌طور مشخص این تعداد فوتی‌ها را اعلام کند در حال حاضر در اختیار من نیست اما آمارهای ما نشان می‌دهد که در استان ایلام در سال ۹۵، ۱۵ نفر و در سال ۹۶ ، ۱۲ نفر در طول اجرای طرح اربعین فوت کردند که از این تعداد در سال ۹۵، ۱۳ نفر مربوط به تصادف و در سال ۹۶، هشت نفر ناشی از تصادف بودند.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان نیز در سال ۹۶، ۹ نفر در مجموع فوت کردند که پنج نفرشان به دلیل تصادفات بود.

وی به آمار جان باختگان حوادث ترافیکی در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: ۱۵۶۶ نفر در مردادماه امسال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که درمجموع از کاهش ۱.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

شجاعی با بیان اینکه استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی در پنج ماهه امسال را داشتند،اظهارکرد: استان‌های ایلام، اردبیل و یزد نیز کمترین آمار را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار جان باختگان حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه ۹۷ نیز گفت: ۷۰۶۲ نفر در سال ۹۷ و ۶۹۴۵ نفر در مدت مشابه سال ۹۶ جان خود را در این مقطع از دست دادند که این آمار از افزایش ۱.۷ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، شجاعی فروردین ماه ۹۷ را بیشترین جان باخته حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل جان باختگان حوادث رانندگی افزایش ۱۲.۱ درصدی داشت و اتفاقا همین امر سبب افزایش مجموع جان باختگان حوادث رانندگی در پنج ماهه امسال شد چراکه در ماه‌های اردیبهشت،‌خرداد، تیر و مرداد به ترتیب ۳، ۲.۸، ۰.۰۳ و ۱.۱ درصد در مقایسه با ماه‌های مشابه سال قبل کاهش تلفات داشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید