برقراری چتر امنیتی پلیس در طول سفر زائران اربعین

    کد خبر :391628

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه چتر امنیتی پلیس در طول سفر زائران اربعین از در منزل تا خروج از مرز و بالعکس گشوده است، گفت: گسترش ایستگاه‌های موقت و گشتی‌های پلیس در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

سردار محمد شرفی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان کوپ که در ماموریت اربعین به‌کارگیری خواهند شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: مجموعه پلیس پیشگیری در سراسر کشور با تلاش شبانه‌روزی برای تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین حسینی(ع) اقدام می‌کند.

وی افزود: ماموریت پلیس پیشگیری ناجا در طول راهپیمایی اربعین حسینی کنترل لایه به لایه جمعیت است و این بدان معناست همه مجموعه پلیس پیشگیری باید در سطوح مختلف و در نقاط واقع در مسیر حرکت زائران لایه‌های متعددی را ایجاد کنند تا در مواقع لزوم بتوانند به‌صورت تدریجی و در آرامش کامل تصمیمات گرفته شده را عملیاتی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به تشریح اقدامات انجام شده توسط این پلیس در استان‌های مرزی ایران با عراق همچنین استان‌های مسیر زوار تا مرز پرداخت و خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری با همکاری سایر بخش‌ها در سراسر مرزها و پایانه‌های قانونی به سوی کشور عراق پوشش مناسب را تامین کرده و گشت‌های ویژه‌ای برای پایانه‌های مرزی جنوب در نظر گرفته است.

شرفی تصریح کرد: برای پارک خودروهای زائران نیز مانند سال گذشته تمهیداتی در نظر گرفته شده است و قصد داریم تا امسال با قوت، دقت و امنیت بیشتری از خودروهای زائران نگهداری کنیم همچنین اقامتگاه‌هایی برای رفاه حال زوار حرم حسینی (ع) در طول مسیر پیش‌بینی و تلاش شده است تا مسائل امنیتی، ایمنی و رفاهی آنان به‌صورت کامل تامین شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ایستگاه‌هایی نیز در طول مسیر پیش‌بینی شده تا با کنترل مدارک به‌صورت تدریجی، ضریب اطمینان را بالا ببرد و از بالا رفتن ازدحام و تراکم در پایانه‌های مرزی بکاهند تا امنیت زائران و سهولت در تردد آنان با قدرت و اقتدار مثال‌زدنی تامین شود.

شرفی به بخش دیگری از اقدامات تامینی در مرزها اشاره کرد و گفت: گشت خودرویی، ایستگاه‌های بازرسی و پارکینگ‌هایی در طول مسیر پیش‌بینی و از توانمندی موسسات حفاظتی و مراقبتی نیز در حد توان بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایسنا وی تاکید کرد: موسسات حفاظتی و مراقبتی امکانات و ظرفیت‌های بسیار وسیعی در اختیار دارند که شایسته است تا با استفاده به‌موقع و بجا از این امکانات بتوانیم سطح مشارکت و تعامل این موسسات را در تامین امنیت مراسم اربعین بالا ببریم. از سوی دیگر امکانات و نکات مثبت امنیت مردم پایه را در یک ماموریت بزرگ و چشمگیر به اثبات برسانیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: دوربین‌های کنترلی نیز در طول مسیر به کار گرفته شده تا بتوان از پوشش نامحسوس به بهترین شکل ممکن بهره گرفت. افزون بر این تمام راه‌های فرعی زیر پوشش نیروی انتظامی قرار گرفته است تا پلیس تسلط کاملی بر راه‌های منتهی به مرز داشته باشد و مدیریت راه‌ها را در مواقعی که نیاز باشد به آسانی در دست گیرد.

شرفی از استقرار تیم‌های کشف و خنثی‌سازی، بهره‌گیری از نیروهای کمکی و برپایی ایستگاه‌های ثابت و موقت، به عنوان دیگر اقدامات مهم پلیس پیشگیری در تامین امنیت راهپیمایی اربعین ذکر کرد و گفت: در انجام همه اقدامات باید صرفه جویی در منابع را بر اساس تاکیدات سلسله مراتب فرماندهی به عنوان یک موضوع محوری مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با اشاره به اینکه هماهنگی نهایی در خصوص ماموریت اربعین با استان‌های هدف به بهترین شکل ممکن انجام شده است، بر رعایت نظم و انضباط فردی و عمومی به عنوان یک مسئله بسیار مهم و راهگشا در انجام ماموریت‌ها تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید