علی صانعی: به کسی ارتباط ندارد که چند شغل دارم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵
    کد خبر :391568

علی صانعی، سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران در مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۸ گفت که چند شغله بودن او به کسی ارتباطی ندارد.

علی صانعی درباره پیروزی 9 بر 3 تیم فوتسال جوانان کشورمان مقابل کاستاریکا در آخرین دیدار المپیک جوانان اظهار داشت: بازیکنان به دلیل شکست دقایق آخر مقابل روسیه،‌ از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشته و اصلاً‌ حس و حال انجام این بازی را نداشتند. همین باعث شد که شروع خوبی نداشته باشیم، اما بازیکنان‌مان کم کم وارد جو بازی شدند و به پیروزی رسیدند تا پایان خوبی در این مسابقات داشته باشند. در طول این بازی، بازیکنان تأسف می‌خوردند که چرا در دقایق مقابل روسیه آن گل را دریافت کردند. چون اگر این گل را نمی‌خوردیم، جزو تیم‌های صعودکننده بودیم.

* تنها ما برای کسب مدال تلاش نمی‌کنیم
وی درباره اینکه پیش از آغاز مسابقات گفته بود برای اعضای تیم ایران برای کسب مدال المپیک جوانان تلاش می‌کنند، گفت: هنوز اعتقاد دارم ما یکی از شانس‌های کسب مدال بودیم، اما باید بدانیم فقط ما برای کسب مدال تلاش نمی‌کنیم. تیم‌هایی چون برزیل و روسیه هم در همین راستا تلاش کردند. ما بازی‌های برابری مقابل حریفان خود ارائه کردیم و به تیم‌های کوچکی نباختیم. برزیل در فوتسال همیشه مدعی است و روسیه نیز نایب قهرمان دوره گذشته بوده و جزو سه تیم برتر جهان است.

* صحبت از استعفای من،‌ بازی رسانه‌ها بوده است
سرمربی تیم فوتسال جوانان کشورمان درخصوص عدم تمایلش به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال در این سمت تصریح کرد: من اصلاً‌ از سمتم استعفا نکردم و اینکه برخی گفتند من استعفا کردم، بازی رسانه‌ای دوستان شما (رسانه‌ها) بوده است. من گفتم قراردادم اول آبان تمام می‌شود و قصد ندارم به کارم ادامه دهم.

* به کسی ارتباطی ندارد که چند شغل دارم
صانعی در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات مربیانی چون حسین شمس از فعالیتش در سمت‌های مختلف فوتسالی در کناره‌گیری‌اش موثر بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: من با مصاحبه کسی نیامدم که با مصاحبه یک مربی بروم. اینکه من یک، 10 یا 30 شغل داشته باشم، به کسی ارتباط ندارد و اجازه نمی‌دهم کسی در کار من دخالت کند. هر سمتی که پذیرفتم، با خواهش و التماس بوده است. از من خواهش کردند که در تیم زیر 20 سال فعالیت کنم که سهمیه المپیک هم گرفتیم و از من خواستند تا المپیک در این تیم بمانم. همچنین از من خواهش کردند به تیم ملی بانوان بپیوندم. این تیم در ترکمنستان نتایج خوبی نگرفت و تیمی از هم گسسته بود. با خواهش و التماس سرمربی تیم و نیز درخواست خانم صوفی‌زاده (نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) در تیم ملی بانوان فعالیت کردم. اینگونه نبود که من بخواهم در این تیم کار کنم.

* از تیم‌های ضعیفی نباختیم که اسم آن را ناکامی بگذاریم
«اگر پیش از رقابت‌ها بازی‌های تدارکاتی بهتری داشتیم،‌ می‌توانستیم حداقل عملکرد بهتری داشته باشیم و گل آخر مقابل روسیه را از روی کم‌تجربگی نمی‌خوردیم.»، وی با بیان این جمله به تسنیم گفت: نباید فراموش کنیم به تیم‌های بزرگی باختیم و از تیم‌های ضعیفی شکست نخوردیم که اسم آن را ناکامی بگذاریم. حذف ما چیزی از ارزش بازیکنان کم نمی‌کند و آنها می‌توانند آینده فوتسال کشور را تأمین کنند.

* امیدوارم از دروغ گفتن خسته شوند!
سرمربی تیم فوتسال جوانان کشورمان با گلایه از برخی انتقادات علیه کادر فنی این تیم اظهار داشت:‌ یکی از کارشناسان گفته بود که 20 نفر به ایتالیا بردیم و با 10 بازیکن دیگر به المپیک رفتیم. از 15 بازیکنی که به ایتالیا بردیم، 10 بازیکن به المپیک رفتند و اسناد آن موجود است. این افراد دروغ می‌گویند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. امیدوارم این افراد از دروغ گفتن‌ خسته شوند!

* بخشی از مشکلات مربوط به امکانات فوتسال به فدراسیون فوتبال مرتبط است
صانعی درباره شرایط نه چندان مساعد فوتسال کشور با لغو دیدار تدارکاتی مقابل برزیل و حذف جوانان ایران در المپیک تصریح کرد: فوتسال ما نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. توانستیم سهمیه المپیک را بگیریم، به مقام سوم جام جهانی، دو دوره متوالی به قهرمانی جام ملت‌های آسیا و قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا برسیم. امکانات و زیرساخت‌های مناسبی نداریم، اما بخشی از این موضوع به فدراسیون فوتبال ربط دارد. صدا و سیما حق پخش فوتسال را نمی‌دهد و همین باعث مشکل می‌شود.

* اگر حق پخش فوتسال درست شود، این رشته رونق می‌گیرد
وی با بیان اینکه باید برای فوتسال هزینه کنیم، ادامه داد: وقتی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد،‌ فدراسیون یک طرف قضیه است. دوستانی که یک طرفه انتقاد می‌کنند، باید واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنند. اگر باشگاه‌های ما ضعیف هستند، ارتباطی به فدراسیون ندارد. فوتسال درآمدی ندارد و اگر بخش خصوصی درآمدی نداشته باشد، در این رشته فعالیت نمی‌کند. باید موضوع حق پخش تلویزیون را درست کنیم که اگر این اتفاق رخ دهد، فوتسال رونق می‌گیرد.

* اسفندماه تصمیم گرفتم پس از المپیک استراحت کنم
سرمربی تیم فوتسال جوانان کشورمان در مورد اینکه چرا تمایل ندارد به مربیگری در تیم‌های ملی ادامه دهد، گفت: من اسفندماه سال گذشته نامه‌ای به کمیته فوتسال نوشتم و گفتم که کادر فنی جدیدی برای تیم زیر 20 سال انتخاب کنند. از همان زمان تصمیم گرفتم پس از المپیک استراحت کنم و این ارتباطی به نتایج ایران در المپیک نداشت. این موضوع را از حدود سه ماه پیش به اعضای کادر فنی و از یک ماه پیش به بازیکنانم گفتم. تأکید می‌کنم که از سمتم استعفا نکردم و فقط قصد تمدید قرارداد ندارم.

* دوستانی که حرف‌هایی را مطرح می‌کنند، فوتسال را به قهرمانی المپیک برسانند!
صانعی درباره صحبت‌های عباس ترابیان که گفته بود صانعی به کار خود ادامه می‌دهد و کسی نیست که با یک شکست پا پس بکشد، خاطرنشان کرد: ترابیان به من لطف دارد، اما این تصمیم «پا پس کشیدن» نیست. ما چند بار برزیل و جام جهانى را در تاریخ فوتسال شکست داده‌ایم؟ تاکنون مقابل روسیه در جام جهانى پیروز نشده‌ایم و برزیل را هم هر 50 سال یک بار، آن هم در ضربات پنالتی برده‌ایم. نباید توقع داشته باشیم که این تیم‌ها را راحت شکست دهیم. من می‌خو‌اهم استراحت کنم. امیدوارم دوستانی که این حرف‌ها را می‌زنند، بیایند و کار را انجام دهند، سهمیه المپیک را بگیرند و تیم را به قهرمانی این رقابت‌ها برسانند. ما که تلاش کردیم و نتوانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم تیم‌های ملی ما در همه رده‌ها موفق باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید